- Każdy komu zależy na dobru placówki mobilizuje się, działa i odnosi sukcesy. Tak też jest w naszej szkole. Ciągle poszukujemy i staramy się wzbogacać ofertę edukacyjną i wychowawczą, tak by „Jedynka" nie kojarzyła się pociechom tylko z nauką i wieloma godzinami spędzonymi w nudnej szkole - podkreśla dyrektor SP nr 1, Olaf Pokrywka.
W kwietniu Szkoła Podstawowa nr 1 w Jarosławiu aplikowała do dwóch projektów realizowanych przez Fundację Orange. - Przeczytaliśmy z uwagą regulaminy, przestudiowaliśmy wszystkie zapisy i ruszyliśmy do pracy, która wcale się była taka łatwa. Co prawda bez problemu wypełniliśmy wszelkie wnioski, ale pokazać w 30-sekundowym filmie, że jesteśmy szkołą z tradycjami, że mamy potencjał oraz że warto w nas inwestować? To już nie było takie proste. Gdyby nie pomoc uczniów z oddziałów gimnazjalnych - Julii Szczybyło i Macieja Lubosa, nie sprostalibyśmy wyzwaniu - mówi lider projektu, Alina Dejneka.
MegaMisja i #SuperKoderzy to dwa projekty, do których w roku szkolnym 2018/2019 chce dołączyć 1831 szkół (na 170 miejsc do #SuperKoderów i 200 miejsc do MegaMisji). Konkurencja z całej Polski była ponad dwukrotnie większa w porównaniu z rokiem ubiegłym. 11 czerwca jarosławska „Jedynka" otrzymała wiadomość o przyznaniu dotacji na projekt #SuperKoderzy, a następnego dnia gratulowano placówce uczestnictwa w MegaMisji!
***
Program MegaMisja został stworzony z myślą o najmłodszych uczniach (klasy 1-3) i daje solidną bazę cyfrowej edukacji. W trakcie zajęć dzieci uczą się, jakie treści można publikować w Internecie, jak chronić swoją prywatność, jak unikać niebezpieczeństw w sieci, jak znaleźć wiarygodne informacje, tworzyć i edytować proste grafiki, dźwięki i filmy. Mechanizm MegaMisji obejmuje zarówno zajęcia z wykorzystaniem tabletów jak i pracę grupową oraz opiera się na współpracy między dziećmi i twórczej dyskusji, która przyspiesza nabywanie cyfrowych kompetencji.
Z kolei #SuperKoderzy są przeznaczeni dla uczniów klas 4-6. Uczniowie uczą się programować z wykorzystaniem klasycznych przedmiotów szkolnych, a podczas rekrutacji każda szkoła deklaruje jaką ścieżkę chce realizować.