Nowy znak promocyjny miasta Jarosławia został zaprezentowany 2 lipca 2020 r. podczas konferencji prasowej burmistrza miasta Waldemara Palucha z udziałem koordynatora prac dra Zbigniewa Chmielewskiego oraz autorki znaku promocyjnego, Agaty Dzięgielowskiej.
***
Znak promocyjny miasta Jarosławia jest zbudowany z dwóch elementów. Logotypu „Jarosław" miasto oraz z ikony, która mimo, że jest elementem graficznym, jednocześnie współtworzy logotyp poprzez to, że „czyta się" ja jako słowo „olśnień". Pomysłodawcą hasła (olśnienie), które stało się zarazem ikoną, bo zostało nie napisane pod znakiem ale narysowane, i pełni funkcję elementu graficznego, jest Marek Gliwa, jarosławski artysta. Logotyp zbudowany został na bazie czcionek Frenchpress (Jarosław) oraz A Day Without Sun (miasto).
Wersja podstawowa jest zalecana do stosowania wszędzie tam gdzie czynniki zewnętrzne nie ograniczają takiej możliwości. W innych sytuacjach dopuszczalne jest stosowanie wersji poziomej jako pełnoprawnej wersji znaku. Dotyczy to zwłaszcza formatów poziomych, prostokątnych, na których podstawowa wersja musiałaby być istotnie zmniejszona, a przez to mniej czytelna, np. tampodruk na długopisie.
Znak, poprzez brzmienie logotypu czytanego wraz z ikoną, a także jej układ i graficzną formę zawierającą odniesienia do dawnej architektury, sygnalizuje specyficzny, zabytkowy i nieco „bajkowy" charakter Jarosławia oraz pozytywne zaskoczenie i niemal olśnienie, które towarzyszy odwiedzającym to miejsce.
Położenie i proporcje poszczególnych elementów logo stanowią zamkniętą całość i nie mogą być zmieniane. Wszystkie reprodukcje logo powinny być przygotowywane na podstawie materiałów elektronicznych, udostępnianych przez Miasto Jarosław.
Znak promocyjny nie zastępuje herbu miasta Jarosławia i ma główne zastosowanie w działaniach promocyjnych i reklamowych, dotyczących turystyki, rozrywki, kultury i innych o podobnym charakterze.