UCHWAŁA NR 314/XXI/2000 RADY MIASTA JAROSŁAWIA
z dnia 5 czerwca 2000 r.
w sprawie określenia na terenie miasta Jarosławia stref taryfowych obowiązujących przy przewozie osób i bagażu taksówkami
z dnia 5 czerwca 2000 r.
w sprawie określenia na terenie miasta Jarosławia stref taryfowych obowiązujących przy przewozie osób i bagażu taksówkami
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r
o samorządzie gminnym (Dz.U.Nr 13 póz. 74 z 1996 r z
późniejszymi zmianami) w związku z art. 18 ust. 5 ustawy z dnia
26 lutego 1982 r o cenach (Dz.U.Nr 27 póz. 195 z 1998 r z
późniejszymi zmianami) -
Wyznacza się na terenie miasta Jarosławia dwie strefy taryfowe dla przewozów osób i bagażu taksówkami, których granice określa załącznik do niniejszej Uchwały.
Realizację Uchwały powierza się Zarządowi Miasta Jarosławia.
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 lipca 2000 r.
1. I strefa
Centralny obszar miasta ograniczony następującymi punktami:
1) ul. Krakowska - wiadukt kolejowy,
2) ul. Szczytniańska - wiadukt kolejowy,
3) ul. Grodziszczańska - skrzyżowanie z ul. Pogodną,
4) ul. Pruchnicka - na granicy miasta,
5) ul. 3 Maja - skrzyżowanie z ul. Zbożową,
6) ul. Sanowa - na granicy miasta,
7) ul. Zwierzyniecka - skrzyżowanie z ul. Długosza,
8) ul. Starosanowa - skrzyżowanie z ul. Misztale,
9) ul. Kruhel Pełkiński - na granicy miasta,
10) ul. Dolnoleżajska - skrzyżowanie z ul. Batalionów Chłopskich.
2. II strefa
Początek obowiązywania II strefy taryfowej stanowią punkty określone w ust. 1 - oznaczone stosownymi tablicami informacyjnymi.
Dla każdego samorządu lokalnego posiadanie strategii rozwoju
jest sprawą o pierwszoplanowym znaczeniu, potwierdza ona
celowy i świadomy charakter podejmowanych przez władze samorządu
przedsięwzięć. Strategia rozwoju ma kluczowe znaczenie dla
prawidłowego funkcjonowania gminy.
W dniu 5 czerwca 2000 r. radni naszego miasta w czasie obrad
Rady podjęli uchwałę w sprawie przyjęcia dokumentu o nazwie
"Strategia dla Miasta Jarosławia na lata 2000 - 2010". Można by
wiele dyskutować nad poszczególnymi zapisami w tym dokumencie;
jedni mogą uznać go za doskonały, inni będą mieć zastrzeżenia.
Rzecz najistotniejsza tkwi jednak nie w samym dokumencie, ale w
tym co następuje po przyjęciu dokumentu. Można go odłożyć na
półkę i sięgać po niego przy aplikowaniu o środki finansowe z
zewnątrz, można też przyjąć go jako wyznacznik działania
gminy. Nie należy się spodziewać, że przyjęty dokument będzie
złotą receptą na wszystkie kłopoty i problemy naszego miasta i
władz. Jednak obejmuje on wszystkie obszary strategiczne naszego
miasta i przyjęcie go pozwoliło na uczynienie pierwszego kroku w
celu wdrażania jego zapisów w życie.
Komisja Rozwoju Miasta Jarosławia, jako komisja wiodąca, wiele
swoich posiedzeń poświęciła pracy nad tym dokumentem. Wszyscy
zainteresowani mogli w tym czasie wyrazić swoje poglądy i
opinie; i to uczynili. W pracach swoich Komisja nasza poszła o
krok dalej - na tę samą sesję przygotowaliśmy projekt uchwały o
powołaniu komisji doraźnych RM (w każdym z obszarów
strategicznych). Przyjęcie Strategii i podjęcie uchwały o
powołaniu komisji doraźnych pozwoli strategii zacząć "żyć". Już
wkrótce zostaną powołane składy osobowe sześciu doraźnych
komisji RM i będziemy mogli rozpocząć prace nad programami i
projektami realizacyjnymi w każdym z obszarów strategicznych.
W tym miejscu trzeba zauważyć, że strategia jest adresowana
zarówno do władz miasta jak i całej naszej społeczności.
Podkreślić też należy, że jednym z istotniejszych warunków
powodzenia realizacji "Strategii Rozwoju Miasta Jarosławia na
lata 2000 - 2010" jest zaangażowanie społeczności lokalnej w
rozwiązywanie wspólnych problemów. Aby była skutecznie
realizowana wymaga też właściwego zarządzania i zabezpieczenia
finansowego.
Skończył się czas przygotowania - dokument "Strategia Rozwoju
Miasta" jest już gotowy - został przyjęty przez radnych, teraz
pora rozpocząć kolejny etap - etap realizacji, nie pozwólmy aby
strategia rozwoju naszego Miasta stała się jedynie elementem
"dekoracyjnym".
RADA MIASTA JAROSŁAWIA
uchwala, co następuje :
uchwala, co następuje :
§ 1
Wyznacza się na terenie miasta Jarosławia dwie strefy taryfowe dla przewozów osób i bagażu taksówkami, których granice określa załącznik do niniejszej Uchwały.
§ 2
Realizację Uchwały powierza się Zarządowi Miasta Jarosławia.
§ 3
Nadzór nad realizacją Uchwały sprawuje Komisja Przestrzegania
Prawa i Porządku Publicznego Rady Miasta Jarosławia.
§ 4
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 lipca 2000 r.
Załącznik do Uchwały Nr 314/XXI/2000
z dnia 5 czerwca 2000 r
Strefy taxi na terenie miasta Jarosławia
Strefy taxi na terenie miasta Jarosławia
1. I strefa
Centralny obszar miasta ograniczony następującymi punktami:
1) ul. Krakowska - wiadukt kolejowy,
2) ul. Szczytniańska - wiadukt kolejowy,
3) ul. Grodziszczańska - skrzyżowanie z ul. Pogodną,
4) ul. Pruchnicka - na granicy miasta,
5) ul. 3 Maja - skrzyżowanie z ul. Zbożową,
6) ul. Sanowa - na granicy miasta,
7) ul. Zwierzyniecka - skrzyżowanie z ul. Długosza,
8) ul. Starosanowa - skrzyżowanie z ul. Misztale,
9) ul. Kruhel Pełkiński - na granicy miasta,
10) ul. Dolnoleżajska - skrzyżowanie z ul. Batalionów Chłopskich.
2. II strefa
Początek obowiązywania II strefy taryfowej stanowią punkty określone w ust. 1 - oznaczone stosownymi tablicami informacyjnymi.
Strategia i co dalej?
Członek Zarządu Miasta
Przewodniczący Komisji Rozwoju Miasta - mgr Zenon Wajda
Przewodniczący Komisji Rozwoju Miasta - mgr Zenon Wajda