Zastępca Przewodniczącego Rady Miasta
- W odpowiedzi na interpelację zgłoszoną na Sesji RM 28.12.2004 r. dotyczącą wydania Biuletynu Informacyjnego Miasta Jarosławia na temat podsumowania dwóch lat kadencji samorządowej i zarzutu, iż "wymienione osiągnięcia są dziełem tylko Pana Burmistrza i jego pracowników" informuję, iż autorem tekstów był zarówno Przewodniczący Rady Miasta p. Marian Janusz jak i ja. Już we wstępie zamieszczonym na str. 3 napisaliśmy: "dziś gdy minęło dwa lata kadencji pragniemy zwrócić uwagę na niektóre zadania, które udało się wykonać dzięki współpracy radnych Rady Miasta Jarosławia z Burmistrzem, Zastępcami, Panią Skarbnik, Panem Sekretarzem, a także dzięki pracy urzędników oraz zaangażowaniu zarządów i pracowników spółek komunalnych". Jest to bardzo czytelny dowód uznania i wynik wspólnych dokonań. Dla szczególnego podkreślenia roli władzy uchwałodawczej pod całym sprawozdaniem widnieją podpisy Przewodniczącego RM i Burmistrza Miasta. Pragnę również wyjaśnić, że Przewodniczący zaakceptował zaproponowaną wersję w/w numeru periodyku miejskiego.
- Niniejszym przedkładam wyjaśnienie w sprawie przetargów na stację paliw przy ul. Piekarskiej oraz wykorzystania pozostałych obiektów: - na stację paliw PGKiM w Jarosławiu ogłaszało kilkakrotnie przetargi (07.07.04, 02.08.04, 31.08.04, 04.10.04, 27.10.04). Na trzy pierwsze przetargi nikt się nie zgłosił, w dniu 04.10.04 r. do przetargu przystąpiła firma WATKEM i firma KOREX. Przetarg wygrała firma WATKEM. Jednak nie przystąpiła do podpisania umowy najmu. Zgodnie z obowiązującym w Spółce Regulaminem Przetargów ogłoszono kolejny przetarg na 27.10.2004 r. Do przetargu w tym dniu przystąpiła tylko firma WATKEM. Tym razem firma WATKEM po wygraniu przetargu przystąpiła do podpisania umowy i rozpoczęła przygotowanie obiektu do działalności. Firma KOREX (informacja telefoniczna, pismo wpłynęło do Spółki 06.12.2004 r.) złożyła protest przeciwko rozstrzygnięciu przetargu z 27.10.2004 r. Zarząd podjął natychmiastową decyzję o unieważnieniu przetargu. Od decyzji tej odwołała się firma WATKEM, która poprzez kancelarie Radców Prawnych (...) wniosła sprzeciw wobec unieważnienia przetargu. Po przeanalizowaniu wyjaśnień Komisji Przetargowej oraz opinii Radcy Prawnego uznaliśmy zasadność sprzeciwu w świetle obowiązujących przepisów prawnych i Regulaminu Przetargów obowiązujących w Spółce i zezwoliliśmy na realizację umowy najmu, uznając, że zarząd nie mógł unieważnić przetargu ponieważ w świetle przedstawionych wyjaśnień Komisji Przetargowej i Radcy Prawnego brak było podstaw do unieważnienia przetargu. Umowa najmu zawarta jest na czas określony do dn. 31.08.2006 r. z możliwością jej rozwiązania za 1-miesięcznym wypowiedzeniem. Wszelkie nakłady związane z przystosowaniem obiektów do działalności gospodarczej spoczywają po stronie najemcy i nie obciążają Wynajmującego w czasie trwania umowy, jak i po jej rozwiązaniu przez którąkolwiek ze stron. Członkowie Zarządu Spółki nie biorą bezpośredniego udziału w przetargach, a swoje decyzje podejmują opierając się na działaniach powołanej Komisji Przetargowej oraz opiniach zatrudnionego Radcy Prawnego.
- Odnośnie pozostałych obiektów informujemy, że do 07.-01.2005 r. zostały wynajęte pomieszczenia w dwóch budynkach położonych przy parkingu, parking oraz część przybudówek przy hali - dawnej "ujeżdżalni". Na utwardzonym terenie pomiędzy wynajętymi budynkami, a "ujeżdżalnią" zorganizowano odkryte stanowiska do handlu warzywami i owocami, z dostępem do bież. wody i wc.
- W nawiązaniu do tras rowerowych przedkładam poniżej odpowiedź na interpelację:
- Numer projektu: 41/FMP/PGW/2001.
- Tytuł: "Euroregionalne Trasy Rowerowe - na szlaku miast Jarosław - Użgorod".
- Wnioskodawca/beneficjent: Gmina Miejska Jarosław
- Partner zagraniczny: Miasto Użgorod.
- Kierownik projektu: Krzysztof Plamowski - prezes Bieszczadzkiego Towarzystwa Cyklistów.
- Zatwierdzona kwota projektu w EUR: 37480.
- Zatwierdzona kwota dofinansowania w EUR: - 28110.
- Realizacja projektu od 1.11.2003 r. do 25.09 2004 r.
- Kierownik projektu wraz z Bieszczadzkim Towarzystwem Cyklistów
wytyczył i oznakował - 200 km tras objętych projektem w trzech pętlach:
- Jarosław -Radawa- Jarosław. Krótki opis szlaku: Jarosław-Łazy Kostkowskie-prom Nielepkowice-Manasterz-Radawa-Wola Mołodycka-Zapałów-Laszki-Wietlin- Surochów-Jarosław. Kolor szlaku zielony. Całkowita długość 80 km.
- Jarosław-Radymno-Jarosław. Krótki opis szlaku: Jarosław ul. Panieńska-Munina-Kolonia Ostrów-Radymno Żwirowisko-Radymno- Łowce-Chłopice-Jarosław. Kolor szlaku: niebieski. Długość całkowita 43 km.
- Jarosław- Jodłówka- Jarosław. Krótki opis szlaku: Jarosław-Zarzecze-Hawłowice-Pruchnik-Jodłówka-Helusz-Węgierka-Rokietnica-Chłopice-Jarosław. Kolor szlaku: czerwony. Długość całkowita: 80 km
Rozliczenie projektu zgodnie z procedurą przekazano do Biura Polskiego Euroregionu Karpackiego, gdzie stwierdzono jego prawidłowość, a następnie w/w rozliczenie projektu przekazano do Władzy Wdrażającej Programy Współpracy Przygranicznej Phare przy MSWiA w Warszawie, gdzie również stwierdzono prawidłową realizację i rozliczenie projektu "Euroregionalne Trasy Rowerowe - na szlaku miast Jarosław - Użgorod".
Nazwa pozycji | Kwota podana w fiszce projektu w EURO | Kwota w PLN | Kwota w EURO razem | % zmiana wykorzystania w stosunku do fiszki ((kol.5/kol.2)-1x100) - nie więcej niż 10 % (z wyjątkiem poz.7 i 9, które nie podlegają zmianom) |
---|---|---|---|---|
wynagrodzenie kierownika projektu - odpowiedzialny za realizację projektu | 2500 | 11157 | 2500 | 100,00% |
podróże służbowe zagraniczne | 420 | 1614,83 | 361,84 | 86,15% |
krajowe podróże służbowe | 60 | 21 | 4,71 | 7,85% |
ekspert - osoba odpowiedzialna za opis tras rowerowych (strona polska) wykonał kierownik projektu | 2350 | 0 | 0 | 0,00% |
diety na delegacje sfinansowano przez stronę ukraińską | 250 | 0 | 0 | 0,00% |
2. Podróże | ||||
Podróże zagraniczne | 300 | 140,72 | 31,53 | 10,51% |
koszty samochodu | 800 | 2076,09 | 465,20 | 58,15% |
5.1 Publikacje | ||||
5.1.1 Przewodnik po trasach rowerowych powiatu jarosławskiego i rejonu użgorodzkiego | 2800 | 12040 | 2697,86 | 96,35% |
5.1.2 Mapa turystyczna tras rowerowych po stronie polskiej i ukraińskiej | 4000 | 17200 | 3854,08 | 96,35% |
5.1.3 Ulotki informacyjno - promocyjne | 1250 | 5375 | 1204,4 | 96,35% |
5.2 Redakcja materiałów opracowanych przez ekspertów - autorów opisów tras | 700 | 2700 | 605 | 86,43% |
tłumaczenia | 9300 | 29362,5 | 6579,39 | 70,75% |
5.6.1 opracowanie, wykonanie i montaż tablic - banerów promocyjnych | 3750 | 16300 | 3652,42 | 97,4 |
5.6.1 opracowanie, wykonanie i montaż tablic informacyjnych | 4000 | 11080,3 | 2482,81 | 62,07% |
5.6.3 opracowanie, wykonanie i montaż tabliczek kierunkowych | 5000 | 18332,16 | 4107,77 | 94,09% |
OGÓŁEM | 37480 | 127399,6 | 28547,01 | 76,17% |
Pan Janusz Ważny
Radny Rady Miasta
Odpowiadając
na interpelację zgłoszoną podczas Sesji RM w dniu 28.12.2004 r.
informuję, iż tabliczka z nazwą "Synów Pułku" została zdemontowana
podczas wykonywanego w ostatnim czasie remontu muru granicznego
Klasztoru oo. Reformatów. Pomimo naszych interwencji wykonawca robót
remontowych muru nie przywrócił tabliczki (ostatnio brak z nim
kontaktu), została zamówiona nowa tabliczka w zakładzie emalierskim.
Montaż nastąpi niezwłocznie po jej wykonaniu, nie później niż do
31.01.2005r.
Pan Marian Janusz
Przewodniczący Rady Miasta
W
odpowiedzi na zgłoszone na Sesji RM w dniu 28.12.2004 r. zapytanie
Wiceprzewodniczącego p. Jana Waltera w sprawie kształtowania się
zatrudnienia w UM Jarosławia w okresie od grudnia 2002 do grudnia 2004
r. informuję, że przeciętny stan zatrudnienia wynosił: 2002- 118
etatów, 2003 - 120 etatów, 2004 - 124 etaty. Liczba osób zatrudnionych
na dzień 31 grudnia w roku: 2002-119 osób, 2003-112 osób, 2004-131
osób; w tym w ramach prac interwencyjnych i robót publicznych
przeciętna liczba zatrudnionych wynosiła w roku: 2002 - pół etatu, 2003
- 2 osoby miesięcznie, 2004 - 7 osób miesięcznie. Powyższe dane
pochodzą ze sprawozdań statystycznych o zatrudnieniu i wynagrodzeniu w
Urzędzie Miasta, przedkładanych co roku do Urzędu Statystycznego.
Pan Stanisław Misiąg
Radny Rady Miasta
Odpowiadając
na wniosek zgłoszony w imieniu mieszkańców Kolonii Oficerskiej podczas
Sesji RM w dniu 28.12.2004 r. dot. ustawienia koszy na śmieci
informuję, iż zgodnie z prawem obowiązki utrzymania czystości i
porządku na drogach publicznych należą do zarządcy drogi. Wymagania
dotyczące ilości i rozmieszczenia urządzeń do zbierania odpadów
określone są w regulaminie wprowadzonym do stosowania Uchwałą Nr
106/XII/03 RM Jarosławia. Dla terenów użyteczności publicznej
rozmieszczenie ulicznych koszy na śmieci powinno być wyznaczone
obecnością infrastruktury (np. przejścia dla pieszych, zatoki
samochodowe) oraz być proporcjonalne do natężenia ruchu, przy czym jako
wyznacznik do określenia ilości koszy ulicznych przyjmuje się gęstość
ich rozmieszczenia (w centrum średnio co 100 m), dla pozostałych
terenów według potrzeb. Ważniejsze, a zatem bardziej ruchliwe drogi na
terenie miasta (na Kolonii Oficerskiej również) są drogami krajowymi,
wojewódzkimi, powiatowymi i do zarządców tych dróg należy obowiązek
dbania o porządek. W związku z tym wystąpiłem pisemnie w dniu
23.11.2004 r. do wszystkich zarządców dróg o staranniejsze wykonywanie
obowiązków w zakresie utrzymania dróg na terenie miasta Jarosławia.
Zwróciłem się ponadto do Rady Powiatu i reprezentującego rejon
jarosławski Radnego Sejmiku Woj. Podkarpackiego z prośbą o podjęcie
działań zmierzających do zwiększenia środków finansowych w budżetach
zarządców dróg z przeznaczeniem na ich bieżące utrzymanie, na mocy
stosownych umów, zawartych pomiędzy przedsiębiorcami użytkującymi
przystanek, a firmą sprzątającą. Nieprzestrzeganie zasad utrzymania
czystości i porządku lub nie wypełnienie nałożonych obowiązków
wynikających z ustawy z 13.09.1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku
w gminach i Uchwały Rady Miasta podlega karze grzywny.
Należy też wspomnieć, iż kosze umieszczane na terenie miasta są nagminnie niszczone, dlatego też dużym problemem jest utrzymanie ich w należytym stanie technicznym. W miejscach mniej uczęszczanych poza centrum miasta, problem ten jeszcze się pogłębia. Na terenie Kolonii Oficerskiej przykładem takim może być systematyczne i nagminne niszczenie słupa ogłoszeniowego.