Zgodnie z art. 28aa ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U.2020.713)
Burmistrz Miasta Jarosławia co roku do dnia 31 maja przedstawia radzie gminy raport o stanie gminy,
obejmujący podsumowanie
działalności burmistrza w roku poprzednim, w szczególności realizację
polityk, programów i strategii, uchwał rady gminy i budżetu
obywatelskiego.
Rada Miasta Jarosławia
będzie rozpatrywała raport podczas sesji, na której podejmowana będzie uchwała w
sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium burmistrzowi.
Raport
rozpatrywany będzie w pierwszej kolejności, po czym odbędzie się nad nim
debata.
W debacie nad raportem,
oprócz radnych, głos mogą również zabrać mieszkańcy w myśl art. 6 w/w ustawy.
Jednak dopuszczenie do głosu podczas debaty nad raportem jest uwarunkowane
koniecznością pisemnego zgłoszenia
do przewodniczącego Rady Miasta Jarosławia, popartego w przypadku Gminy
Miejskiej Jarosław, podpisami co najmniej
50 mieszkańców.
Zgłoszenie wraz z
podpisami powinno trafić do biura rady najpóźniej w dniu poprzedzającym
dzień na który zwołana została sesja, podczas której ma być
przedstawiony raport o stanie gminy.
Mieszkańcy będą
dopuszczani do głosu według kolejności zgłoszenia do przewodniczącego rady. Podczas debaty głos może zabrać 15 mieszkańców
Jarosławia, chyba że rada postanowi o zwiększeniu tej liczby.
RAPORT O STANIE GMINY MIEJSKIEJ JAROSŁAW ZA 2018 ROK
RAPORT O STANIE GMINY MIEJSKIEJ JAROSŁAW ZA 2019 ROK