Urząd Miasta Jarosławia wraz z miastami partnerskimi Michalovce na Słowacji i Vyskov w Czechach uczestniczyli w dniach 11-13 kwietnia 2003 r. Krakowskim Salonie Turystycznym, którego organizatorem jest Grupa A-05 Sp. z o.o. "Kraków dzięki wielokulturowemu dziedzictwu, historii i tradycjom staje się metropolią o zasięgu oddziaływania daleko wykraczającym poza granice regionu. Krakowski Salon Turystyczny to źródło rzetelnej informacji o atrakcjach turystycznych i jedno z najważniejszych przedsięwzięć promujących Małopolskę i sąsiednie regiony oraz działające na tych terenach podmiotów gospodarczych związanych z turystyką"- powiedziała Stanisława Urbaniak Zastępca Prezydenta Miasta Krakowa.
Najdłużej, bo od 1998 r. nasze miasto współpracuje z Michalovcami. Delegacja: Gabriela Stefanova (promocja), Alena Jurčova (kancelaria burmistrza) i radny Jan Palovčik przywiozła materiały promocyjne dotyczące hoteli i ośrodków wypoczynkowych położonych nad zalewem Zemplińska �irava. Podobnie burmistrz Vyskova Petr Hajek, jego Zastępca Lubo� Kadlec, szefowa kancelarii burmistrza Lenka Kolarikova oraz pracownik Centrum Informacji Turystycznej Jaroslav Maier zachęcali do skorzystania z bogatej oferty obejmującej bazę turystyczną i atrakcję w postaci ogrodu zoologicznego, basenów, czy kręgielni. Władze miasta Jarosławia reprezentowali: Wiceprzewodniczący Rady Miasta Wacław Spiradek, Burmistrz Janusz Dąbrowski, zastępca Burmistrza Marian Muzyczka oraz Sekretarz Franciszek Gołąb i Naczelnik Biura Promocji Andrzej Wyczawski. "Bardzo się cieszę, że mogłem poznać atmosferę targów turystycznych i uczestniczyć w tej niesamowitej imprezie, podczas której utwierdziłem się w przekonaniu, że warto kontynuować współpracę z Jarosławiem i Michalovcami" - powiedział nowy burmistrz Vyskova Petr Hajek.
Atrakcją jarosławskiego stoiska były pierniki w kształcie serc z napisem "Jarosław zaprasza". Zdjęcia zespołów uczestniczących w Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Dawnej "Pieśń naszych korzeni" budziły zainteresowanie tą największą imprezą kulturalną naszego miasta. Wypełniając przygotowane przez Biuro Promocji ankiety, osoby odwiedzające nasze stoisko wspominały pobyt w Jarosławiu przy różnych okazjach: kolonie, wycieczki, wizyty u rodziny. Wiele pytań dotyczyło możliwości zorganizowania obozów czy wycieczek, a także schronisk młodzieżowych i hoteli oferujących przystępne dla turystów ceny usług.
Obsługujący stoisko udzielali informacji na temat imprez kulturalnych i turystycznych, Podziemnej Trasy Turystycznej, liczby i zakresu uprawnień przewodników jarosławskich. "Uczestnictwo w salonie turystycznym utwierdziło mnie w przekonaniu, że warto promować walory turystyczne naszego miasta. Przekonałem się, że bez Centrum Informacji Turystycznej nie ma szans na to, by miłośnicy wędrówek pieszych czy wypadów samochodowych odwiedzili Jarosław. Działania w kierunku rozwoju turystyki uważam za konieczne dla dobra miasta i mieszkańców" - skomentował Wiceprzewodniczący Rady Miasta Wacław Spiradek.
Na uwagę zasługuje wizyta Konsula Generalnego Republiki Węgierskiej a zarazem Honorowego Obywatela Miasta Jarosławia Istvana Kovacsa oraz przedstawicieli Stowarzyszenia Miłośników Jarosławia - Oddziału w Krakowie.
"Spotkanie z przedstawicielami miast partnerskich udowodniło, że jesteśmy jedną społecznością, w której - poza językową - nie ma żadnych barier. Uważam, że należy kontynuować dalszą współpracę, a nawet poszerzać ją o kolejne dziedziny, np. gospodarczą" - stwierdził Zastępca Burmistrza Miasta Marian Muzyczka.
Wśród 125 wystawców byli też przedstawiciele firm zagranicznych z Włoch, Węgier, Czech i Słowacji. Warto podkreślić, że w rankingu targów turystycznych organizowanych w Polsce Krakowski Salon Turystyczny zajmuje trzecie miejsce.