XVIII. PROMOCJA MIASTA
Od początku kadencji trwały prace nad wieloletnim planem rozwoju
Jarosławia. Zlecono je Rzeszowskiej Agencji Rozwoju Regionalnego -
Biuro Analiz Ekonomiczno-Prawnych. "Strategia rozwoju miasta" składa
się z części organizacyjnej i merytorycznej. W części merytorycznej
zgromadzono dane wyjściowe pochodzące z Urzędu Miasta Jarosław,
opracowania Urzędu Statystycznego w Rzeszowie, Przemyślu, GUS-u,
opracowania Wojewody Podkarpackiego oraz materiały Podkarpackiego Biura
Planowania Przestrzennego. Dały one podstawę do opracowania odrębnej
publikacji pt. "Jarosław w liczbach" charakteryzującej podstawowe
dziedziny społeczne, gospodarcze i infrastrukturalne miasta. Dokument
został przyjęty przez Radę Miasta 5 czerwca 2000 r. W Strategii
określono sześć najważniejszych współzależnych obszarów strategicznych.
Trzecim co do ważności obszarem jest Promocja Miasta.
Najważniejsze działania promocyjne
- Współpraca z miastami partnerskimi Orange we Francji, Michalovce na Słowacji, Vyškov w Czechach i Dingelstädt w Niemczech.
- Panorama Polskich Miast - miesięcznik, artykuł pro-mocyjny w wersji polsko - angielskiej w numerze VII 2000 r.; Jarosław gościł w styczniu 2001 r. na okładce pisma adresowanego do gospodarzy i mieszkańców wszystkich miast i miejscowości Polski oraz zagranicy. Artykuł promocyjny w j. polskim i angielskim pt. "Jarosław - urokliwe miejsce na mapie Polski", IV 2001 r.
- Uczestnictwo w Międzynarodowych Targach Turystycznych w Żilinie (Słowacja) w ramach realizacji współpracy partnerskiej Jarosławia i Michaloviec, a także w Katowicach i Krakowie,
- Zamieszczenie oferty inwestycyjnej Miasta Jarosławia w Katalogu Ofert Inwestycyjnych polskich Miast i Gmin, wydawanym przez Business Publications Polska, nad którym patronat sprawuje Związek Miast Polskich. Katalog towarzyszy co roku Targom Inwestycyjnym Miast Polskich INVESTCITY w Poznaniu. Dzięki edycji katalogu, prezentujemy oferty inwestycyjne naszego miasta, oraz możliwości współpracy realizującej lokalne projekty i przedsięwzięcia. Powyższy katalog został opracowany i wydany w wersji książkowej, na CD oraz jako strona internetowa www.polishcities.pl - luty 2001,
- Wiadomości Turystyczne - artykuły informacyjne o Jarosławiu w branżowym miesięczniku turystycznym (2001),
- Wykonanie gadżetów promocyjnych miasta (koszulki, czapki, reklamówki, proporczyki z herbem miasta),
- Wydanie tematycznych folderów promocyjnych Jarosławia - (Zabytki, Turystyka i Sport, Kultura, Świątynie),
- Spotkania w sprawie ścieżek rowerowych (2001 r.),
- Zakup planu miasta Jarosławia wykonywanego przez Przeds. Geodezyjno - Kartograficzne OPGK Rzeszów S.A. Dokonano aktualizacji i korekty planu,
- Nawiązanie współpracy z Towarzystwem Fotograficznym ATEST 2000,
- Euroregionalne partnerstwo - 19.04.2001 r. w Ratuszu odbyło się spotkanie Euroregionu Karpackiego z cyklu "Rola samorządu terytorialnego w tworzeniu euroregionalnego partnerstwa" oraz posiedzenie Zarządu Stowarzyszenia Na Rzecz Euroregionu Karpackiego Euro-Karpaty,
- "Krajowe i Regionalne aspekty budowy społeczeństwa informacyjnego"- Prezentacja on line z wykładem Rola internetu w promocji miasta Jarosławia na przykładzie oficjalnej strony internetowej Jarosławia www.jaroslaw.pl (czerwiec 2001),
- Organizacja spotkania przedstawicieli lokalnego biznesu (JFRP i NFPB) z przedstawicielami instytucji okołobiznesowych miasta partnerskiego Michalovce (2001),
- Zamieszczenie oferty inwestycyjnej Miasta Jarosławia w Katalogu Ofert Inwestycyjnych Polskich Miast i Gmin, na rok 2002,
- Europalia artykuł pt. "Jarosław, ville de la tradition et du developpement" w j. francuskim (Jarosław, miasto tradycji i rozwoju) z okazji "Dni Polski w Brukseli" zorganizowanych pod patronatem Prezydenta RP (lipiec 2001),
- Folder "Jarosław" (październik 2001),
- Przystąpienie do Stowarzyszenia na Rzecz Euroregionu Karpackiego Euro � Karpaty z siedzibą w Rzeszowie (grudzień 2001),
- Przystąpienie do opracowania planu turystycznego centrum miasta Jarosławia przez Okręgowe Przedsiębiorstwo Geodezyjno - Kartograficzne Rzeszów S.A. oddział w Jarosławiu (styczeń - luty 2002),
- Zainicjowanie spotkań z lokalną branżą turystyczną (przewodnicka, hotelarska, gastronomiczna) nt. możliwości i sposobów tworzenia produktu turystycznego (oferty turystycznej) dla potrzeb "turystyki przyjazdowej" (8 lutego, 7 marca, 4 kwietnia, 16 maja 2002 r.),
- 22.03.2002 - obradowała Komisja ds. Turystyki Euroregionu Karpackiego, z udziałem przedstawicieli wszystkich Stron Krajowych Euroregionu,
- 29.05.2002 - Miasto Jarosław otrzymało w ramach konkursu internetowego tygodnika regionalnego "Nowe Podkarpacie" tytuł "Miasta posiadającego najlepszą stronę internetową wśród miast województwa podkarpackiego w 2002 r."
- Edycja artykułu pt. "Nowoczesność osadzona w tradycji" w miesięczniku "Euroregiony - Polska" (V 2002),
- Opracowanie wersji obcojęzycznych folderów informacyjnych miasta Jarosławia - j. niemiecki, j. angielski, j. francuski. - sukcesywne rozprowadzanie folderów wśród branży turystycznej (maj 2002),
- Współpraca w opracowaniu informacji i wydaniu książki Stanisława Kłosa "Jarosław i okolice" (maj 2002),
- Zorganizowanie przy udziale Ogólnokształcącej Szkoły Sztuk Pięknych pleneru malarskiego w dniach 7-9 czerwca 2002 (12 olejnych obrazów - zabytki Jarosławia),
- Prace nad angielską wersją oficjalnej strony internetowej www.jaroslaw.pl miasta Jarosławia. Opracowano dział Turystyka, oraz strony Sługi Bożej Anny Jenke,
- 2.09.2002 - Prezentacja multimedialna miasta Jarosławia w Centrum Multimedialnym "Foksal" w Warszawie w ramach rozpoczętej przez Polską Organizację Turystyczną kampanii promocyjnej mniej znanych regionów Polski. Prezentacja miasta Jarosławia odbyła się w ramach promocji regionu podkarpackiego.
- 21-22.09.- Objazd studyjny dziennikarzy wiodących mediów ogólnopolskich w Jarosławiu w ramach kampanii promocyjnej Woje. Podkarpackiego. Program obejmował: spotkanie w ratuszu oraz zwiedzanie zabytków.