Ubiegły rok obfitował w wyjątkowe wydarzenia kulturalne i promocyjne dla miasta.
Burmistrz Miasta Jarosławia dbając o rozwój kulturalny mieszkańców oraz promocję miasta na skalę ogólnopolską i międzynarodową realizował założone cele z sukcesem.
Wspierano finansowo działalność placówek i organizacji artystycznych, w tym organizację festiwali, np. XV Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Dawnej „Pieśń Naszych Korzeni"; plenerów, np. pleneru malarskiego „Pejzaż miejski i wiejski w architekturze"; występów w ramach: „Majówki", „Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy", „Juwenaliów" i koncertów, np. Koncertu Wiolonczelowego w Jarosławskich Podziemiach, koncertu Konstantego A. Kulki w Bazylice oo.Dominikanów.
Realizowano imprezy kulturalne, które zapisały się w kalendarium imprez miasta: Dni Jarosławia, Jarmark Artystyczno - Kulinarny, Dzień Piosenki Biesiadnej, Jarosławska Noc Poezji, Jarosławy 2007. Włodarzowi Jarosławia udało się skutecznie zainteresować naszym miastem media ogólnopolskie. Zaproszenie przyjęły stacje telewizyjne i radiowe z programami: TVP 1 „Kawa czy herbata", Polskie Radio 1 „Lato z Radiem", TVN24 „Pogoda na żywo" z Jarosławia. TVN w ramach podróży z METEO zrealizowała w naszym mieście film promocyjny pt.„Jarosław w Dolinie Sanu".
Ważnym elementem promocji miasta na skalę międzynarodową był udział Jarosławia w Międzynarodowych Targach Turystycznych REGIONTOUR 2007 r. w Brnie, XII Międzynarodowych Targach Turystycznych SLOVAKIATOUR 2007 r. w Bratysławie oraz 17 Krakowskim Salonie Turystycznym. Celem przedsięwzięć było zaprezentowanie walorów kulturalno-turystycznych Jarosławia oraz przyciąganie nowych inwestorów.
Mając na względzie rolę jaką pełnią działania promocyjne dla rozwoju turystycznego czy gospodarczego miasta zacieśniono współpracę z zagranicznymi miastami partnerskimi poprzez realizowanie projektów gospodarczych oraz podejmowanie nowych przedsięwzięć ponadregionalnych. Najważniejsze z działań:
- realizacja projektu „Jarosław-Humenne. Wspólna oferta gospodarcza". W ramach projektu przeszkolono przedsiębiorców polskich i słowackich.
- w ramach projektu „Sieć Miast Euroregionu Karpackiego - budowa instytucji" zorganizowano konferencję i wystawę pt.: „Potencjał Gospodarczy Miast Euroregionu Karpackiego" oraz dokonano otwarcia Biura Sieci Miast.
Andrzej Wajda zauroczony starówką jarosławską uwiecznił ją w filmie „Katyń", za co włodarz Jarosławia nagrodził reżysera Honorową Nagrodą Burmistrza Miasta Jarosławia „JAROSŁAWEM 2007" w kategorii: Promocja Miasta.