5 lipca br. w gabinecie burmistrza Andrzeja Wyczawskiego podpisano trójstronne porozumienie w sprawie budowy łącznika drogi obwodowej Jarosławia z krajową nr 4 na wys. ul. Morawskiej. Węzeł S-5 i rondo przy „czwórce" zostaną połączone drogą, na której budowę w całości wyłoży Gmina Miejska Jarosław - 8,2 mln zł. Dyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oddział w Rzeszowie Wiesław Kaczor, burmistrz Jarosławia Andrzej Wyczawski oraz starosta jarosławski Tadeusz Chrzan podpisali wspólnie dokument w tej sprawie.
Zależy nam, aby po kilkudziesięciu latach wreszcie skończyły się problemy przejazdem przez Jarosław. Droga, na jaką wykładamy z budżetu miasta 8,2 mln złotych będzie drogą powiatową, ale uważam, że dla dobra miasta i jego mieszkańców musiałem tak postąpić - komentuje burmistrz Andrzej Wyczawski.
Dotychczas problemem nie do przejścia wydawała się budowa łącznika. Obwodnica zaplanowana była samodzielnie, bez niego, a jak się okazuje jest on konieczny, aby odciążyć natężenie ruchu samochodowego od strony Przemyśla. Od strony wschodniej tylko z huty szkła wyjeżdża dziennie 200 załadowanych samochodów transportowych, a to tylko cześć wszystkich przejeżdżających przez Jarosław. Bez łącznika nie byłoby dla nich dogodnego zjazdu na obwodnicę, a teraz dzięki współpracy wybudowana zostanie kompletna obwodowa - tzn. dołączony do niej zostanie dojazd już na wysokości ul. Morawskiej. Spornym okazywało się wybudowanie drogi łączącej rondo przy Morawskiej (właśnie przy hucie szkła) z węzłem S-5 obwodnicy. Długość tej drogi wynosi 487 m i budowę jej w całości pokrywa Gmina Miejska Jarosław na mocy uchwały o pomocy finansowej dla Powiatu Jarosławskiego. Jak zapewnia dyr. GDDKiA w Rzeszowie Wiesław Kaczor porozumienie o udowie łącznika załatwia ostatni problem inwestycji, w IV kwartale 2009 roku rozpoczynamy budowę i planujemy zamknąć ją w 2011 roku. GDDKiA wykłada na budowę węzła S-5 i ronda na krajowej „czwórce" 30 mln zł.
Na spotkaniu był także poseł na Sejm RP Tomasz Kulesza, mocno zaangażowany w prace nad omawianymi ustaleniami. Jeśli sprawa dotyczy wspólnego dobra, okazuje się, że polityka nie jest przeszkodą, by zrobić coś dobrego - powiedział.
W spotkaniu udział brali: dyr. GDDKiA w Rzeszowie Wiesław Kaczor, zastępca ds. przygotowania inwestycji Wiesław Sowa, Jerzy Lechwacki - kier. GDDKiA rejon Jarosław, poseł na Sejm RP Tomasz Kulesza, starosta Tadeusz Chrzan z zastępcą Jackiem Stańdą, po stronie władz miasta: burmistrz Andrzej Wyczawski, radni: Jan Gilowski (były burmistrz Jarosławia), Andrzej Pieszko i naczelnik Wydziału Inwestycji Miejskich UM Zbigniew Groszek.