Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Rzeszowie wydał 29 grudnia 2008 r. decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia pn. „Budowa autostrady A-4 na odcinku Rzeszów - Przeworsk - Korczowa".
Autostrada przebiegać będzie przez powiaty: rzeszowski (gminy: Trzebownisko i Krasne), łańcucki (gminy: miasto Łańcut, gm. Czarna i gm. Białobrzegi), przeworski (gminy: miasto i gm. Przeworsk i gm. Tryńcza), jarosławski (gminy: Pawłosiów, Roźwienica, Chłopice i Radymno) i przemyski (gminy: Orły i Stubno).
Autostrada na odcinku Przeworsk - Korczowa jest realizowa zgodnie z procedurą Projektuj-Buduj i omijać będzie Jarosław od strony południowej. Jej długość wynosi 56,537 km. Rozpoczyna się na północ od Przeworska przekraczając miejscowość Gorliczyna oraz rz. Mleczkę. Następnie, za Przeworskiem autostrada skręca na południe. Na wysokości m. Wierzbna autostrada przecina drogę krajową Nr 4, następnie przecina zwarty kompleks leśny „Las Pawłosiów", położony pomiędzy miejscowościami Cieszacin Wielki i Pawłosiów. Kolejne przecinane kompleksy leśne to „Las Skotniki" oraz „Mokra", dalej przecina dolinę rzeki Rudy. Następnie trasa przecina drogę krajową nr 77 Radymno-Przemyśl, a w pobliżu miejscowości Święte przekracza rzekę San. Dalej autostrada skręca w kierunku północno-wschodnim w obrębie miejscowości Nienowice i Chotyniec, aż do Korczowej.
W ramach inwestycji na odcinku Przeworsk - Korczowa planowana jest budowa 4 węzłów drogowych (Wierzbna, Pawłosiów, Radymno i Korczowa). W wariancie tym zaprojektowano 24 wiadukty drogowe (nad autostradą, w ciągu dróg poprzecznych), 14 wiaduktów autostradowych (w ciągu autostrady), 7 mostów pełniących funkcje przejść dla zwierząt, 3 estakady. Na całym projektowanym odcinku autostrada będzie czteropasmowa, w I etapie budowy przewidziano dwie jezdnie dwupasmowe o szerokości 7,5 m każda, rozdzielone pasem dzielącym wraz z opaskami o szerokości 12,50 m. W miarę wzrostu natężenia ruchu planuje się poszerzyć jezdnie - II etap - do trzech pasów ruchu (3x3,75 m) z pasem rozdzielającym o szerokości 5,00 m.
Z informacji podanych przez Zespół Rzecznika Prasowego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wynika, iż w chwili obecnej projektanci wprowadzają zmiany w projekcie wstępnym. Następnie zostanie on poddany analizie przez ZOPI (Zespół Opiniowania Projektów Inwestycyjnych). Zatwierdzony projekt zostanie przekazany generalnemu dyrektorowi do akceptacji i podpisu. W tej chwili oczekują jeszcze na dokumentację geologiczno-inżynierską dotyczącą posadowienia obiektów i decyzję lokalizacyjną, której planowane uzyskanie to kwiecień/maj 2009 r. W styczniu 2009 r. ogłoszony zostanie pierwszy przetarg na Projektuj-Buduj. W maju 2009 r., dla wykonawców, którzy złożą najkorzystniejsze oferty w pierwszym etapie, zostanie przeprowadzony drugi etap, w którym zostanie ostatecznie wyłoniony wykonawca robót budowlanych. Pozwolenie na budowę, a dokładnie zgodę na realizację inwestycji uzyskuje wykonawca. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przewidujemy, iż stanie się to w grudniu 2009 r. Planowany okres realizacji inwestycji: kwiecień 2010-czerwiec 2012.