Poprzedni wiadukt budowany był w latach osiemdziesiątych, ale mimo stosunkowo krótkiego czasu, wymagał natychmiastowej przebudowy. Ekspertyzy szczegółowe wykazywały szereg niebezpieczeństw wynikających ze złej technologii jego budowy.
Dofinansowanie w ramach działania 2.1 Infrastruktura komunikacyjna, schemat C - drogi gminne, Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007-2013 sięga 70 % wartości zadania i zamyka się w kwocie 1 mln 866 tys. 212 zł. Całość zadania tyo koszt rzędu 3 mln 477 tys. 690 zł
Wiadukt budowany był w pierwszej połowie lat osiemdziesiątych ub. wieku, ale z uwagi na zły stan techniczny należy go wyremontować i właściwie w całości przebudować. Kolejne ekspertyzy - przeglądy szczegółowe wiaduktu - wykazywały zły stan techniczny obiektu, wskazując na konieczność pilnej naprawy tj. przebudowę i wzmocnienie wiaduktu. Wymagające naprawy były filary podtrzymujące wiadukt, belki główne - tzw. dźwigary, stwierdzono liczne pęknięcia i rysy, spore nieszczelności, przez które spływająca woda doprowadzała do korozji, zagrożeniem była także nieszczelność izolacji obiektu, liczne skorodowane zbrojenia, wykruszony w wielu miejscach beton, co prowadziło do postępującej korozji spodu wiaduktu.
W ramach inwestycji przebudowano sieć wodociągową, kanalizacyjną, energii elektrycznej, teletechniki, wbudowano także rezerwową rurę, dzięki której w przyszłości będzie mógł być przesyłany sygnał monitoringu.
W trakcie prac budowlanych natrafiono na relikty Bramy Przemyskiej zwanej także Lwowską, co było stosunkowo dużym zaskoczeniem (przy wcześniejszych budowach nie odnotowano tego faktu). Standardowo równocześnie z budową obiektu prowadzony był nadzór archeologiczny, odkryte fragmenty murów zostały specjalistycznie zabezpieczone przed wpływem szkodliwych czynników i zasypane.
Budowa rozpoczęta została 12 maja i trwała niecałe pięć miesięcy, prace przebiegały zgodnie z planowaną umową.
Wiadukt otrzymał imię WŁADYSŁAWA I KAZIMIERZA BADENICH - ojca i syna. Obaj są Honorowymi Obywatelami Miasta Jarosławia z okresu galicyjskiego. Jak podaje Zofia Kostka-Bieńkowska w książce pt. „Honorowi Obywatele Jarosławia 1857-2003", ulica Przemyska nosiła nazwę Władysława Badeniego od końca XIX w. do 1948 r. Władysław Badeni zasłużył się dla Jarosławia przy odbudowie spalonego w 1862 r. kościoła farnego (dzisiejszej kolegiaty jarosławskiej). Był marszałkiem pierwszej wybieranej rady powiatowej w Jarosławiu. Kazimierz Badeni był namiestnikiem Galicji i premierem rządu Austro-Wegier.
Na zmodernizowanym wiadukcie nie ma już ograniczenia nośności co ułatwi dojazd ciężkim pojazdom z tej strony miasta.