Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg krajowych i Autostrad o. Rzeszów zakwalifikowanych zostało 10 firm ubiegających się o wykonanie tej inwestycji. Czas budowy obwodnicy według planów GDDKiA to dwa lata. Zakładając, że uda się rozpocząć budowę w tym roku, to do końca 2011 roku Jarosław będzie miał wreszcie obwodnicę.
Przypomnijmy:
Projektowana obwodnica zlokalizowana jest na terenie województwa podkarpackiego i przebiega przez tereny gminy Pawłosiów, Gminy Miejskiej Jarosław oraz gminy Jarosław, po północnej i wschodniej stronie miasta Jarosław. Początek projektowanej obwodnicy znajduje się w miejscowości Tywonia natomiast koniec w miejscowości Tuczempy.
Inwestycja będzie polegała na budowie 11-kilomterowego odcinka drogi obwodowej o klasie GP (główna ruchu przyspieszonego o prędkości miarodajnej 100 km/h oraz obciążeniu 115 kN na oś). Wykonawca zobowiązany będzie uwzględnić budowę 5 wiaduktów, 3 mostów, 4 przejazdów gospodarczych, a także przepustów na ciekach i murów oporowych. Zakres prac obejmował będzie również budowę ekranów akustycznych, dróg dojazdowych, przejść dla płazów i małych zwierząt (w formie przepustów suchych lub specjalnie wykształconych półek w przepustach na ciekach) a także przebudowę urządzeń infrastruktury technicznej nie związanych z obsługą drogi (elektroenergetycznych, telekomunikacyjnych, gazowych, wodociągowych, kanalizacyjnych).
Zadanie przewidywane jest do współfinansowania ze środków pochodzących z Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej oraz ze środków budżetowych.
To piąte postępowanie przetargowe ogłoszone dla ważnych inwestycji drogowych w województwie podkarpackim. Wcześniej ogłoszono przetargi na realizację autostrady A4 od węzła Rzeszów Centralny do węzła Rzeszów Wschód (część tzw. autostradowej obwodnicy Rzeszowa), drogi ekspresowej S19 Stobierna-węzeł Rzeszów Wschód i budowę systemem „Projektuj-Buduj" odcinków autostrady A4 Rzeszów-Korczowa: Jarosław (Wierzbna-bez węzła) - Radymno (z węzłem) o dł. 25 km i Radymno (bez węzła) - Korczowa o dł. 22 km.