Jest odpowiedzią na duże zainteresowanie szkół, władz oświatowych województwa oraz samych uczniów i rodziców promocją nauk ścisłych, a głównym celem jest wzbudzenie zainteresowania przedmiotami technicznymi wśród młodzieży, a tym samym budowanie przyszłych kadr dla potrzeb przemysłu lotniczego w naszym regionie. Ten nietypowy 90-minutowy pokaz został przeprowadzony przez dwuosobowy zespół studentów Politechniki Rzeszowskiej i Uniwersytetu Rzeszowskiego, a jego zakres merytoryczny dopasowany do treści nauczania fizyki w szkołach poprzez takie dobranie elementów programu nauczania i wiedzy wykorzystywanej w konstrukcjach lotniczych, aby przedstawić ją w przystępny, a zarazem atrakcyjny sposób. I takie właśnie były lekcje, które stały się unikalną okazją do tego, by używając interaktywnych pomocy naukowych pokazać młodym ludziom, że proste prawa fizyki znane i wykorzystywane przed wiekami, rzeczywiście mają zastosowanie także dzisiaj w najnowocześniejszych konstrukcjach lotniczych. W zrozumieniu skomplikowanych praw fizyki pomogły uczniom pokazy w tunelu aerodynamicznym oraz zabawa z balonikami wypełnionymi różnymi gazami. Uczniom zostały zaprezentowane różne prawa fizyki: prawo wyporu Archimedesa, prawo przyciągania ziemskiego, prawo Bernoulliego, jak również zasady działania silnika odrzutowego. W ciekawy sposób została przedstawiona historia lotnictwa, od mitycznego Ikara, poprzez loty balonem, sterowce, spadochrony, samoloty wykorzystane podczas I i II wojny światowej aż do najnowszej generacji samolotów odrzutowych stosowanych w wojsku i lotnictwie cywilnym. Lekcja spotkała się z bardzo dobrym przyjęciem uczniów oraz kadry pedagogicznej. To swoiste rozbudzenie zainteresowania przedmiotami ścisłymi z pewnością zachęciło młodzież do zgłębiania wiedzy z zakresu techniki.