Na tegorocznych, warszawskich targach miasto Jarosław reprezentowali: burmistrz Andrzej Wyczawski, sekretarz Jan Biłas, wiceprzewodniczący Rady Miasta Marian Kozłowski, Marcin Zaborniak Główny Specjalista ds. Kontroli Wewnętrznej oraz naczelnik Wydziału Kultury, Turystyki i Promocji Miasta Joanna Mordarska.
Z miasta Michalovce obecni byli m.in.: burmistrz Viliam Záhorčák z małżonką, sekretarz Zdenko Vasil', radny Ján Ďurovčik, rzecznik prasowy burmistrza Iveta Palečková oraz Peter Palečkovy - współpracujący z Urzędem Miasta Michalovce. Natomiast z Miasta Vyškova przyjechała delegacja w składzie: przewodniczący Rady Miasta Luboš Kadlec oraz pracownik Centrum Informacji Turystycznej w Vyškovie.
Oficjalne otwarcie warszawskich targów miało miejsce 25 kwietnia br. o godz. 10.00. Na powierzchni ponad 10.000 m2, znalazły się stoiska reprezentujące niemal wszystkie regiony Polski. Zainteresowani najciekawszymi atrakcjami, wskazówkami jak zaplanować wyjazd mogli uzyskać od przedstawicieli największych organizacji turystycznych i organizatorów wyjazdów. Targom LATO 2010 towarzyszyły także liczne atrakcje, jak: występy zespołów, pokazy tańców, degustacje specjałów regionalnych, a także konkursy z nagrodami.
Wspólne - międzynarodowe stoisko miast Jarosławia, Michaloviec i Vyškova prezentowało się interesująco, przyciągając przede wszystkim bogatą ofertą turystyczną, ale również wystrojem. Odwiedzający nas mogli uzyskać materiały informacyjne o każdym mieście - bazie turystycznej, zabytkach, atrakcjach dla najmłodszych etc.
Jarosław przygotował wielojęzyczne wydawnictwo
pt. Warto zobaczyć, foldery: Jarosławski Rynek, Świątynie
Jarosławia, Spacerkiem po Jarosławiu, albumy Z lotu ptaka, biuletyny wydawane przez Urząd Miasta; Miasto
Michalovce m.in. obszerny Informator Turystyczny, mapy, a miasto Vyškov
foldery, płyty CD, ulotki o Dinoparku, Zooparku, etc.
Dużą popularnością cieszyły się gadżety
promocyjne tj. koszulki z nadrukiem jarosławskiego ratusza, długopisy i smycze
na klucze, kubki porcelanowe, wyroby z ciasta piernikowego: m.in. serca z
herbem miasta Jarosławia, wszystkie z wizytówkami zapraszającymi do naszego
miasta oraz czekoladki. Materiały turyści mogli otrzymać w ekologicznych
torbach z nadrukiem Jarosław.
Grono odwiedzających było bardzo różnorodne - od osób, które pierwszy raz słyszały o Jarosławiu i naszych miastach partnerskich, przez tych, którzy są emocjonalnie związani z tymi terenami, mają tu rodziny i znajomych, po planujących wypoczynek w naszej okolicy oraz media: m.in. polska rozgłośnia radiowa działająca na Ukrainie.
Pracownicy Urzędu Miasta zapraszali do Jarosławia i miast partnerskich, informowali co warto zobaczyć, jakich zabytków nie można przeoczyć, ja kwygląda kalendarz imprez miejskich. Wielu zainteresowanych zadeklarowało chęć przyjazdu w celach turystycznych i zapoznania się z tymi malowniczymi terenami, niektórzy wyrazili chęć wystąpienia z własnym programem artystycznym w Centrum Kultury i Promocji.