Organizatorzy zafundowali mieszkańcom Jarosławia i okolic wiele atrakcji.
Pierwszego dnia, dzięki uprzejmości dyrekcji Muzeum Kamienica Orsettich odbył się "Dzień otwartych drzwi muzeum", co stworzyło okazję do powrotu do korzeni i zapoznania się z historią Jarosławia oraz jarmarków. Ponadto, odbyły się wieczorne występy teatrów ulicznych realizowane w ramach TEATRoBRUK-u 2010.
Drugi dzień upłynął pod szyldem szeroko pojętego rzemiosła i nabrał typowego charakteru jarmarcznego. Rekonstrukcja dawnego jarmarku w Jarosławiu została zwieńczona sukcesem. W kilkunastu stylizowanych straganach z logo Jarmarku Jarosławskiego prezentowali swoje wyroby: artyści, rzeźbiarze, garncarze, kowale, bednarze, producenci tradycyjnych potraw. Mieszkańcy mieli okazję lepić garnki z gliny, rzeźbić w drewnie. Szczególną atrakcją dla dzieci był kataryniarz. Tego dnia odbyły się również I Jarosławskie Targi Kolekcjonerskie. Wieczorem jarosławianie bawili się podczas występu "Kapeli Góralskiej Chyrcoki" oraz "Hetmańskich Sarmatów". Z ust lidera zespołu popłynęły miłe słowa podziękowania dla włodarza miasta, za dbałość o edukację kulturalną i rozrywkę dla mieszkańców Jarosławia.
Program przeplatany był pokazami starych zawodów, w tym sztuki kowalskiej i garncarskiej. Odbyły się liczne konkursy i zabawy z udziałem grupy: szczudlarzy, klaunów, mimów, kuglarzy, bańkarzy, żonglerów, diabła i anioła. Cykl wydarzeń kulturalnych zakończyły prezentacje powarsztatowe TEATRoBRUK-u 2010.
W trakcie trzeciego dnia jarmarku na Starówce odbył się I Jarosławski Turniej Siłaczy z udziałem publiczności. Na zakończenie zmagań wagowych zwycięzcom wręczono puchary. W imieniu Burmistrza Miasta Jarosławia puchary wręczał Marcin Zaborniak - główny specjalista ds. kontroli wewnętrznej w Urzędzie Miasta Jarosławia. Kolejno wystąpiła Grupa "Los Centauros" z Lublina, która zaserwowała muzykę folkową ze wszystkich stron świata. Ucztą dla duszy był wieczorny, prestiżowy koncert FLORILEGIUM - Pieśni świętego Franciszka w reżyserii Romana Kołakowskiego.
Funacja Komisariat Ziemi Świętej z siedzibą w Krakowie, ufundowała nagrodę dla jednego z uczestników Jarmarku Jarosławskiego w postaci wycieczki do Ziemi Świętej. Zwycięzcą został jarosławianin Piotr Szczepanik. Na zakończenie Jarmarku Jarosławskiego grupa młodych artystów z Krakowa zrealizowała widowiskowy pokaz sztucznych ogni.
Głównymi organizatorami tej inicjatywy lokalnej byli: Burmistrz Miasta Jarosławia oraz Wydział Kultury, Turystyki i Promocji Miasta w Urzędzie Miasta Jarosławia.
Przedsięwzięcie zostało zrealizowane dzięki współfinansowiu ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz budżetu Państwa za pośrednictwem Euroregionu Karpackiego w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska - Republika Słowacka 2007 - 2013.
W organizację wydarzenia kulturalnego włączyli się:
-
Don Brando Sp. z o.o.,
-
Centrum Kultury i Promocji,
-
Muzeum-Kamienica Orsettich,
-
Miejski Ośrodek Kultury,
-
Ojcowie i Bracia z Klasztoru Franciszkanów-Reformatów w Jarosławiu,
-
AWRPI Medialna Promocja Przedsiębiorstw;
Patronat medialny nad przedsięwzięciem objęły:
* Gazeta Codzienna Nowiny,
* Gazeta Jarosławska;
Zapraszamy do obejrzenia obszernego serwisu fotograficznego z Jarmarku Jarosławskiego:
http://www.jaroslaw.pl/imprezy-miejskie/id51,Jarmark-Jaroslawski.html