Jeśli jesteś w sytuacji, w której zakład opieki zdrowotnej lub personel udzielający świadczeń zdrowotnych w placówkach publicznych lub prywatnych, naruszył Twoje prawa - zgłoś się do Biura Rzecznika Praw Pacjenta.
Pamiętaj, że jako pacjent masz prawo do:
- 1. Świadczeń zdrowotnych zgodnych z aktualna wiedzą medyczną
- 2. Informacji o swoim stanie zdrowia
- 3. Zachowania przez osoby udzielające świadczeń zdrowotnych tajemnicy informacji związanej z leczeniem
- 4. Wyrażania zgody albo odmowy na udzielenie świadczeń zdrowotnych
- 5. Poszanowania intymności i godności w szczególności w czasie udzielania świadczeń zdrowotnych
- 6. Dokumentacji medycznej dotyczącej stanu zdrowia oraz udzielonych świadczeń zdrowotnych
- 7. Poszanowania życia prywatnego i rodzinnego
- 8. Opieki duszpasterskiej
- 9. Przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie
- 10. Zgłaszania sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza
Jeżeli Twoje prawa zostały naruszone zadzwoń:
Bezpłatna infolinia: 800 190 590 (czynna pn. - pt. w godz. 9.00 - 21.00)
Połączenia z tel. komórkowych (płatne wg stawek operatora):
(22) 833 08 85; (22) 635 59 96
Wszelki informacje o prawach pacjenta są dostępne na stronie http://www.bpp.gov.pl/