Ustawa ta mogłaby skupiać przepisy prawne w zakresie reklam rozproszone po różnych aktach prawnych. Proponuje również inne rozwiązanie: przekazanie części kompetencji radnym, którzy mogliby stanowić prawo miejscowe w sprawie reklam, a tym samym decydować o ilości, wielkości i miejscach umieszczania reklam, szyldów i nośników reklamowych w ich miastach. O poparcie swojej inicjatywy burmistrz poprosił prezydentów i burmistrzów największych miast Podkarpacia.
Jest to kolejny krok burmistrza Andrzeja Wyczawskiego w sprawie uporządkowania reklam w Jarosławiu. 15 lutego br. wydał zarządzenie, które reguluje sprawę reklam i nośników reklamowych na budynkach i obszarach należących do gminy miejskiej Jarosław, bez względu na to, czy są one zabytkowe, czy nie. Burmistrz dał zarządcom budynków i obszarów komunalnych rok na uporządkowanie reklam.
Więcej o zarządzeniu i pozytywnych przykładach reklam w Biuletynie Informacyjnym Miasta Jaroslawia lub na naszej stronie w zakładce „Zabytki":