Celem konkursu było promowanie zagadnień związanych z pozytywnym wpływem opakowań szklanych na środowisko naturalne a także zachęcanie uczniów do zgłębiania wiedzy na temat opakowań i ich roli w życiu człowieka. Pobudzanie bodźców i mechanizmów zachowań u uczniów, które sprzyjają wspieraniu polityki zrównoważonego rozwoju, umożliwienie w atrakcyjny sposób wypowiedzenie się na temat zdrowia i sposobu odżywiania się, które to mają bezpośredni wpływ na zdrowie oraz funkcjonowanie społeczeństwa.
Przedmiotem konkursu było przygotowanie pracy promującej zachowania uwrażliwiające konsumentów na rolę rodzajów wykorzystywanych opakowań w życiu człowieka, wpływie na środowisko naturalne i zdrowie człowieka.
Konkurs prowadzony był w dwóch kategoriach:
- dla uczniów klas IV - VI szkół podstawowych, którzy mieli przygotować pracę plastyczną (w tym forma przestrzenna)
- dla uczniów szkół gimnazjalnych mających przygotować pracę multimedialną - krótki film ( max 3 min.)
Uroczystość podsumowania prowadziła Magdalena Lehnart - Naczelnik Wydziału Edukacji i Kultury Fizycznej UM Jarosławia.
Na konkurs wpłynęło ogółem 67 prac z pośród których Komisja konkursowa wyłoniła zwycięzców, którzy otrzymali z rąk Bogdana Wołoszyna - Zastępcy Burmistrza Miasta Jarosławia i Piotra Michalskiego - przedstawiciela OI Sprzedaż i Dystrybucja Polska sp. z o.o. nagrody w postaci dyplomu i sprzętu multimedialnego.
Zwycięzcy w kategorii I - uczniowie klas IV - VI szkół podstawowych:
I miejsce - Natalia Marcinkiewicz ze Szkoły Podstawowej Nr 10 im. Wojska Polskiego w Jarosławiu,
II miejsce - Kornelia Kiper ze Szkoły Podstawowej Nr 7 im. Stanisława Staszica w Jarosławiu
III miejsce - Maja Myszkowska i Aleksandra Wydrzyńska ze Szkoły Podstawowej Nr 4 im. Stefana Żeromskiego w Jarosławiu
Wyróżnienia w kategorii I - uczniowie klas IV - VI szkół podstawowych:
I - Aleksandra Waliczek ze Szkoły Podstawowej Nr 5 w Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Jarosławiu i Wiktoria Bator ze Szkoły Podstawowej Nr 4 im. Stefana Żeromskiego w Jarosławiu
II - Katarzyna Mularz ze Szkoły Podstawowej Nr 6 im. Piotra Skargi w Jarosławiu
III - Anna Drążek ze Szkoły Podstawowej Nr 11 z Oddziałami Integracyjnymi im. Adama Mickiewicza w Jarosławiu
Zwycięzcy w kategorii II - uczniowie szkół gimnazjalnych:
I miejsce - Natalia Plasło i Róża Jazienicka z Publicznego Gimnazjum Nr 3 im. ks. Jana Twardowskiego
II miejsce - Bartłomiej Gilarski z Publicznego Gimnazjum Nr 2 im. ks. Stanisława Konarskiego w Jarosławiu
III miejsce - Joanna Sroka i Anna Bilikiewicz z Publiczne Gimnazjum Nr 4 w Zespole Szkół Ogólnokształcących im. Ks. Czartoryskich w Jarosławiu
Wszyscy pozostali uczestnicy konkursu otrzymali odblaskowe maskotki.
Organizatorem konkursu był Burmistrz Miasta Jarosławia i OL Sprzedaż i Dystrybucja Polska sp. z o.o.
„Glass is LifeTM" - globalna kampania firmy O-I mająca na celu promocję niezrównanych zalet szkła w budowaniu tożsamości marki i kreowaniu wartości, podkreślając istotne korzyści wiążące się z jego zastosowaniem: takim jak zdrowie, smak i ekologia.
W trakcie spotkania podsumowującego konkurs Piotr Michalski przestawił uczestnikom jarosławskiego konkursu, krótkie nagrania wideo na rzecz kampanii Glass is LifeTM z udziałem jej ambasadorów m.in. Zefferino i Mario Flora Monini - producentów oliwy Monini, Nicka Lecloux - współzałożyciela true fruits, czy Geira Skwie - szefa kuchni i zdobywcy nagrody Bocuse.