W festiwalu, który rozpoczął się 19 sierpnia, wystąpiło kilkudziesięciu artystów z kilku krajów. Spotkania z muzyką dawną rozpoczęły się od recitalu w wykonaniu laureata nagrody Grammy - Jordiego Savalla z Hiszpanii, który zagrał na violi da gamba program z XVIII-wieczną muzyką poświęconą muzycznym epitafiom. Drugiego dnia słynny włoski zespół Micrologus wraz z Lucillą Galeazzi przedstawił projekt muzyczno-teatralny "Ore plangamo de lu Siniore" będący najstarszą włoską pasją ludową z kodeksu Celestyna V. Wykonanie pasji stało się możliwe dzięki niedawnemu odkryciu muzykologa, Francesco Zimei. Odnalazł on i odczytał melodię, która pozwoliła na zrekonstruowanie pełnej wersji Pasji, zachowanej jako Lamentatio beate Marie de filio. 21 sierpnia podczas koncertu Frankish Phantoms zespół Sequentia wykonał pieśni śpiewane dla Karola Wielkiego i jego dworu. Utwory pochodzące sprzed ponad tysiąca lat zachowały się tylko fragmentarycznie i są wśród nich m.in. pieśni polityczne, panegiryki, lamenty czy epika do tekstów łacińskich, a nawet do języków narodowych. Dzień później w cerkwi greckokatolickiej zabrzmiało bizantyjskie nabożeństwo za dusze zmarłych Panichida w wykonaniu rumuńskiego chóru Byzantion. W kościele oo. Reformatów wysłuchaliśmy pieśni Johna Dowlanda, jednego z największych kompozytorów elżbietańskiej Anglii. Sopranistka Maria Skiba i lutnista Frank Pschichholz - duet „The School of Night" wykonali utwory Dowlanda z „Drugiej księgi pieśni" z 1600 roku, które opowiadają historię miłości królowej Elżbiety i hrabiego Essex, późniejszej zdrady, rozpaczy, a także historię dworu i dworzan. Piątek to - XVI-wieczne polskie pieśni liturgiczne w wykonaniu Adama Struga i zespołu Dancerye oraz „Koncert Przyjaciół", w którym wystąpili artyści biorący udział w tegorocznej imprezie. W sobotę, na koncercie finałowym zabrzmiało oratorium "Mesjasz" Georga Friedricha Haendla. Przed festiwalową publicznością w bazylice Matki Bożej Bolesnej wystąpili soliści: Maria Skiba (sopran), Petra Noskaiova (alt), Jaroslav Brezina (tenor) i Sebastian Szumski (bas), a także Chór Festiwalowy, Akademicki Chór Politechniki Śląskiej w Gliwicach oraz Barokowa Orkiestra Wyszehradzka. Całością dyrygować Robert Hugo. Chór Festiwalowy, utworzony podczas imprezy z jej uczestników, przygotowywał się do koncertu finałowego na warsztatach prowadzonych przez Roberta Hugo. Chór tworzyło około 80 osób, które przez cały czas trwania festiwalu ćwiczyły wykonanie fragmentów oratorium.
W ramach festiwalu odbywały się także - będące stałym punktem imprezy - warsztaty chóru festiwalowego, jutrznie i nieszpory gregoriańskie i ormiańskie, seminaria, warsztaty: chorału gregoriańskiego, tańców krajów Grupy Wyszehradzkiej, religijnych śpiewów ormiańskich, oraz wieczorno-nocne taneczne biesiady.
Jarosławski Festiwal Muzyki Dawnej odbywa się od 1993 roku, zawsze w ostatni pełny tydzień sierpnia. Organizatorem festiwalu jest Stowarzyszenie Muzyka Dawna. Gmina Miejska Jarosław od początku wspiera tę inicjatywę, będąc jednym z jej poważnych sponsorów.
Więcej zdjęć z festiwalu: http://www.jaroslaw.pl/imprezy-miejskie/id72,XX-Festiwal-Muzyki-Dawnej-Piesn-Naszych-Korzeni.html