Niezależnie od pogody i repertuaru na festiwalu nigdy nie pojawia się nuda ani rutyna". Ponieważ tegoroczna edycja odbyła się po raz 10-ty, przedstawiła krótką relację z najważniejszych wydarzeń w historii tych imprez. W jarosławskiej prezentacji wykorzystano zdjęcia zespołów, które wystąpiły w tym roku oraz utwory muzyczne włoskiego zespołu Micrologus. Temat wywołał duże zainteresowanie mediów, mogących poszerzyć informacje o Jarosławiu, dzięki przekazanym folderom promocyjnym.
Przedstawiciele prasy, radia i telewizji odbyli spacer po Rzeszowie i Przemyślu. Podczas prezentacji omówiono również zamki w Łańcucie, Krasiczynie i Baranowie, skansen w Sanoku, szlak architektury drewnianej, Bieszczady oraz uzdrowiska w Rymanowie i Iwoniczu. Przedstawiono też zasady funkcjonowania Związku Gmin Turystycznych Pogórza Dynowskiego. Scenę z życia wojaka Szwejka zagrali aktorzy przemyskiego "Fredreum", zaś kompozycje kwiatowe z bibuły wykonywał Andrzej Kusz z Bóbrki. Na degustację potraw kuchni bieszczadzkiej zaprosiły członkinie Koła Gospodyń Wiejskich w Uhercach, zaś stół biesiadny przygotowały przedstawicielki Agencji Rozwoju Przemysłu S.A. zapraszając do wizyty na zamku w Krasiczynie i Baranowie. Imprezie towarzyszyła wystawa prac twórców ludowych oraz fotogramy architektury drewnianej. Po zakończeniu prezentacji przeprowadzono konkurs wiedzy o regionie, którego nagrodami były bilety bezpłatnego 3-dniowego pobytu w Przemyślu i Krasiczynie dla kilku osób. Wszyscy dziennikarze otrzymali na pamiątkę drewnianego "ptaka - klepaka" - symbol Podkarpacia.
Celem akcji jest promocja mniej znanych terenów. Polska Organizacja Turystyczna ogłosiła konkurs na najlepszy materiał prasowy, radiowy i telewizyjny promujący atrakcyjność miast oraz imprez kulturalnych i turystycznych. Zakończenie kampanii promocyjnej planowane jest w czerwcu 2003 r.