Dotacja obejmuje zadania ujęte w „Programie usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Miasta Jarosławia" dotyczące obiektów, których właścicielami są osoby fizyczne. Subwencją objęte będą koszty demontażu, zbierania, transportu i unieszkodliwiania odpadów zawierających azbest, poniesione w 2015 r. w związku z wymianą pokryć dachowych, elementów elewacji lub złożone na posesji.
Dotacja nie dotyczy kosztów związanych z zakupem i montażem nowych pokryć dachowych. Wykonawcą zadania na terenie całego miasta będzie jedna firma wybrana zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych.
Osoby, planujące w 2015 roku wymianę pokryć dachowych, a także usunięcie azbestu i wyrobów zawierających azbest oraz zainteresowane uzyskaniem dotacji mogą w terminie nie później niż do dnia 31 marca 2015 r. składać wnioski w Urzędzie Miasta Jarosławia. WZÓR dostępny jest poniżej w załączniku, na stronie www.bip.jaroslaw.pl oraz w Urzędzie Miasta Jarosławia - Referat Gospodarki Odpadami, ul. Cerkiewna 3, pokój nr 3.
Po ustaleniu listy osób ubiegających się o dofinansowanie, Gmina Miejska Jarosław wystąpi do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Rzeszowie o przyznanie dotacji. Szczegółowe zasady dotyczące dofinansowania, rodzaju wymaganych dokumentów oraz zakres obowiązków stron, ustalone będą po podpisaniu umowy z WFOŚiGWw Rzeszowie. Obowiązkiem właściciela nieruchomości jest zgłoszenie Staroście Jarosławskiemu remontu budynku - zmiana pokrycia dachowego. Kserokopię potwierdzonego zgłoszenia (ważnego przez 2 lata) należy przedłożyć do Urzędu Miasta Jarosławia.
Szczegółowe informacje dotyczące zasad dofinansowania prac związanych z usuwaniem azbestu, można uzyskać w Referacie Gospodarki Odpadami Urzędu Miasta Jarosławia, przy ul. Cerkiewnej 3, pokój nr 3, od poniedziałku do piątku w godz. 7.30-15.30.