Zgubienie lub kradzież dowodu osobistego, prawa jazdy czy paszportu to bardzo poważny problem. Ich szybkie zastrzeżenie pomoże uniknąć szeregu przykrych konsekwencji, łącznie z potencjalnym wykorzystaniem naszych danych do celów przestępczych.
Kampania Związku Banków Polskich prowadzona pod wymownym hasłem „Chroń najcenniejszy skarb - swoją tożsamość", ma na celu poszerzenie ogólnej wiedzy o potrzebie zastrzegania w bankach utraconych dokumentów tożsamości przez każdą osobę, której takowa sytuacja się przytrafiła. Dotyczy to wszystkich - niezależnie od tego, czy jesteśmy już klientami jakiegoś banku, czy też nigdy z usług bankowych nie korzystaliśmy.
Kolejne kroki, które należy wykonać:
- Zastrzeżenie w Systemie DOKUMENTY ZASTRZEŻONE - w swoim banku lub w dowolnym banku przyjmującym zastrzeżenia także od osób niebędących jego klientami.
- Powiadomienie Policji - w przypadku, jeżeli dokumenty utracono w wyniku kradzieży.
- Zawiadomienie najbliższego organu gminy lub placówki konsularnej i wyrobienie nowego dokumentu - informacje dotyczące konieczności zawiadomienia organu gminy o utracie dokumentu, znajdują się na stronie Ministerstwa Spraw Wewnętrznych.
Po wypełnieniu wszystkich formalności w banku, dane o utraconym dokumencie zostaną przekazane do Centralnej Bazy Danych Systemu DZ. Następnie informacje automatycznie trafią do wszystkich banków i innych instytucji korzystających z Systemu.
Szczegóły na: www.dokumentyzastrzezone.pl
Lista
banków zastrzegających dokumenty od wszystkich osób
dostępna TUTAJ
Patronat nad Kampanią objęło Ministerstwo Spraw Wewnętrznych. Akcja czynnie wspierana jest także przez Policję.