- Budżet obywatelski to doskonałe narzędzie edukacji o samorządzie oraz sposób pobudzania do aktywności lokalne społeczeństwo. Proces ten pozwala na podjęcie dyskusji i dialogu z mieszkańcami o ważnych inicjatywach dla miasta oraz zgłaszania przez obywateli najpotrzebniejszych inwestycji. W ubiegłym roku, pierwsza edycja budżetu pokazała, że jarosławianie chcą pozytywnie zmieniać rzeczywistość wokół siebie, dlatego zachęcam do jeszcze większej aktywności w II edycji - mówi burmistrz Waldemar Paluch.
W tym roku projekty o charakterze inwestycyjnym - budowy, remonty i modernizacje infrastruktury, mogą zgłaszać zarówno organizacje pozarządowe jak i mieszkańcy indywidualni posiadający czynne prawo wyborcze. Koszt realizacji jednego projektu nie może przekroczyć 200 tys. zł, a na wszystkie została przeznaczona kwota 600 tys. zł. Zgłoszeń należy dokonywać na specjalnym formularzu do pobrania z załącznika poniżej, dostępnym również od 24 września w Kancelarii Urzędu Miasta, Rynek 1, pokój nr 3 (parter) oraz wybranych jednostkach: Punkcie Informacji Turystycznej Centrum Kultury i Promocji (Rynek 5), Miejskiej Bibliotece Publicznej im. Aleksandra Fredry (ul. ks. Jakuba Makary 1) oraz recepcji Hotelu Turkus (ul. gen. Władysława Sikorskiego 5a).
Wypełniony formularz można złożyć osobiście w Kancelarii Urzędu Miasta, pok. nr 2, parter; odesłać pocztą na adres: Urząd Miasta Jarosławia, Rynek 1, 37-500 Jarosław z dopiskiem „Budżet Obywatelski - FORMULARZ". Inicjatywę można też zgłosić przez Internet, przesyłając skan wypełnionego formularza na adres W razie wysłania zgłoszenia drogą pocztową, za datę złożenia uważa się datę stempla pocztowego.
Po upływie terminu zgłaszania projektów (11 września), w dniach 14-25 września nastąpi weryfikacja zgłoszeń, 1 pażdziernika zostanie ogłoszona lista projektów i jeszcze tego samego dnia rozpocznie się głosowanie (1-16 października). Projekty przeznaczone do realizacji poznamy 20 października br.
Więcej o budżecie zobacz TUTAJ
Zachęcamy do zgłaszania inicjatyw obywatelskich!