O stworzeniu wspólnej marki CARPATHIA burmistrz Waldemar Paluch rozmawiał z wiceprezesem Zarządu Stowarzyszenia Euroregionu Karpackiego Polska Dawidem Laskiem, przedstawicielem Kancelarii Doradczej Synergia Piotrem Lutkiem, Dyrektorem Ośrodka Kultury i Formacji Chrześcijańskiej im. Służebnicy Bożej Anny Jenke w Jarosławiu księdzem Markiem Pieńkowskim, przedstawicielem Państwowej Wyższej Szkoły Techniczno-Ekonomicznej im. ks. Bronisława Markiewicza w Jarosławiu dr. inż. Januszem Dąbrowskim, Prezesem Zarządu Jarosławskiego Stowarzyszenia Przewodników Turystycznych i Pilotów Wycieczek Ryszardem Nykunem, przedstawicielem Stowarzyszenia Przedsiębiorców Ziemii Jarosławskiej "Rozwój i Postęp" Tomaszem Piotrowem. W spotkaniu wzięli udział również dyrektor Centrum Kultury i Promocji w Jarosławiu Tomasz Wywrót oraz doradca burmistrza Zbigniew Hanas.
Marka Carpathia powstała z inicjatywy rozwoju turystyki opartej na bogactwie dziedzictwa Karpat. Ich unikalna przyroda, wciąż żywa kultura oraz nieoceniona autentyczność mieszkańców tej malowniczej krainy warte są poznania.
Połączenie specyfiki wielu kultur, religii oraz różnorodności przyrody górskiej stanowi o unikatowości marki Carpathia. Jej oferta turystyczna zbudowana została na walorach karpackiej natury, lokalnej muzyce, kuchni, sztuce oraz autentycznej góralskiej gościnności.
Platforma prezentująca markę CARPATHIA powstała w ramach projektu pn."Transnacjonalne partnerstwo dla innowacji w turystyce" realizowanego przy wsparciu Szwajcarii w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.
Strona internetowa marki CARPATHIA