Spotkaniu, zorganizowanemu przez Wydział Spraw Społecznych i Obronnych UM, przewodniczył zastępca burmistrza Wiesław Pirożek. W posiedzeniu uczestniczyli przedstawiciele zarządów dróg (krajowych, wojewódzkich, powiatowych i miejskich), miejskich spółek komunalnych PGKiM i PWiK, MOPS, Straży Miejskiej, Policji, Straży Pożarnej, Inspekcji Sanitarnej, Inspekcji Nadzoru Budowlanego, kierownictwo i pracownicy poszczególnych komórek organizacyjnych urzędu miasta.
Uczestnicy spotkania przedstawili informacje dotyczące stanu przygotowań instytucji, administracji, służb i wydziałów do nadchodzącego okresu zimowego m.in. w zakresie:
- zimowego utrzymania dróg i chodników na terenie miasta,
- zapewnienia właściwych warunków bytowych, zakwaterowania, wyżywienia, osobom bezdomnym, potrzebującym szczególnej pomocy w okresie zimowym,
- zapewnienia właściwego stanu bezpieczeństwa osobom przebywającym w budynkach mieszkalnych jak też obiektach wielkopowierzchniowych, w okresie intensywnych opadów śniegu i mrozów,
- zapewnienia mieszkańcom w tym okresie, ciągłości w dostawie wody i ciepła,
- współpracy poszczególnych służb w sytuacji szczególnie niekorzystnych warunków meteorologicznych.