Patronat Honorowy nad tym turystycznym wydarzeniem objęli: Marszałek Województwa Małopolskiego, Marszałek Województwa Podkarpackiego, Wojewoda Małopolski, Prezydent Miasta Krakowa, Stowarzyszenie "Konferencje i Kongresy w Polsce", Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, Małopolska Organizacja Turystyczna oraz Krakowska Izba Turystyki.
Uroczystego otwarcia dokonali: Marek Socha - członek Zarządu Województwa Małopolskiego, Sebastian Niewiadomski - Polska Organizacja Turystyczna oraz Irena Sokołowska - prezes Zarządu Stowarzyszenia "Konferencje i Kongresy w Polsce".
Po otwarciu salonu odbył się blok seminariów pt.: "Praktyczne rozwiązania w obszarze turystyki dziedzictwa na Bursztynowym Szlaku Greenways i Szlaku Zielony Rower - Greenway Karpaty Wschodnie", "Systemy Tourist Card - nowoczesny marketing regionalny", "Współpraca międzynarodowych profesjonalnych organizatorów konferencji".
Natomiast dnia 14 kwietnia br. miało miejsce seminarium pt. "Podkarpackie Inspiracje" oraz szkolenie pn. "Egzotyczny MIX, czyli co Konsorcjum Polskich Biur Podróży ma w swojej ofercie - szkolenie dla biur agencyjnych".
Krakowski Salon Turystyczny to największa w południowej Polsce cykliczna impreza turystyczna organizowana już od 1993 roku.
Targi stwarzają doskonałe warunki dla promocji atrakcji turystycznych regionów Polski i ich miejscowości.
Jarosław oraz jego miasta partnerskie promowały się wzajemnie podczas trwania salonu, co jest jednym z głównych celów przyświecających współpracy bilateralnej.
Urząd Miasta Jarosławia reprezentowany był przez władze miasta w osobach: Andrzeja Wyczawskiego - burmistrza Jarosławia, Stanisława Misiąga - zastępcy burmistrza oraz Mariana Kozłowskiego - zastępcy przewodniczącego Rady Miasta.
Urząd Miasta Michalovce reprezentowali: Mudr. Benjamin Bancej - zastępca burmistrza Michaloviec, Judr. Gabriel Dorič - zastępca przewodniczącego Rady Miasta oraz Alena Jurcova - specjalista ds. ruchu turystycznego.
Z Urzędu Miasta Vyškova przyjechała delegacja w składzie: Roman Celý - zastępca burmistrza Vyškova, Dagmar Nepeřená - członek Rady Miasta, Dana Bednářová - pracownik Centrum Informacji Turystycznej w Vyškovie.
Już pierwszego dnia ekspozycja Jarosławia, Michaloviec i Vyškova przyciągała swoją bogatą ofertą wielu zwiedzających, którzy otrzymywali materiały informacyjno-promocyjne Jarosławia w postaci: kalendarza Urzędu Miasta 2007, wielojęzykowego wydawnictwa pn. "Warto zobaczyć", folderów: "Ratusz", "Świątynie", "Baza noclegowa, gastronomiczna i biura podróży". Ogromnym powodzeniem cieszyły się gadżety promocyjne w postaci: koszulek, długopisów-twisterów, kubków glinianych, podkładek pod myszy komputerowe, reklamówek, pierników w kształcie serca i monety 2 zł. Wszystkie materiały promocyjne posiadały nadruk wizerunku kamienicy Orsettich (aktualnie siedziba muzeum) lub zawierały napis: "855. rocznica pierwszej pisemnej wzmianki" o Jarosławiu, która przypada właśnie w roku bieżącym.
Pracownicy Wydziału Kultury, Turystyki i Promocji Miasta zapraszali zwiedzających do Jarosławia. Wśród zainteresowanych można było spotkać wiele osób serdecznie mówiących o naszym mieście i jego okolicach oraz deklarujących chęć przyjazdu w celach turystycznych.
Michalovczanie przywieźli materiały promocyjne dotyczące hoteli i ośrodków wypoczynkowych położonych nad zalewem Zemplińska.