W konferencji udział wzięli Burmistrz Miasta Jarosławia Waldemar Paluch, Zastępca Burmistrza ds. infrastruktury społecznej dr Dariusz Tracz, dyrektor Wydziału Spraw Społecznych i Obronnych Lesław Strohbach, dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej dr Agnieszka Kruba oraz kierownik Działu Świadczeń Rodzinnych Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej Barbara Kwaśniak.
Program „Rodzina 500 Plus" startuje 1 kwietnia 2016 roku, dlatego podczas konferencji prasowej przedstawiono, za pośrednictwem lokalnych mediów, główne założenia programu wraz z informacjami techniczno - organizacyjnymi dotyczącymi samej realizacji programu w Jarosławiu.
Wnioski będzie można pobierać w: UM, MOK, MOPS, PGKiM, PWiK, Bibliotece Miejskiej, szkołach podstawowych i przedszkolach, elektronicznie ze strony www.jaroslaw.pl, a składać w trzech punktach w naszym mieście: Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej, Urzędzie Miasta Jarosławia oraz Miejskim Ośrodku Kultury. Oprócz wniosków składanych w wybranym punkcie w mieście lub za pośrednictwem Poczty Polskiej, będzie można złożyć wniosek w wersji elektronicznej za pomocą bankowości elektronicznej, Platformy Usług Elektronicznych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (PUE ZUS) oraz Portalu Emp@tia (empatia.mrpips.gov.pl).
Program „Rodzina 500 Plus" jest przeznaczony dla rodziców i opiekunów do ukończenia przez dziecko 18 roku życia, a jego wysokość będzie wynosiła 500 zł miesięcznie na dziecko. Na pierwsze dziecko świadczenie przysługuje, jeżeli dochód na osobę w rodzinie nie przekracza 800 zł netto, a w przypadku, gdy członkiem rodziny jest dziecko niepełnosprawne 1200 zł netto. Na drugie i kolejne dzieci świadczenie przysługuje bez względu na wysokość dochodu w rodzinie i nie są wymagane żadne dokumenty, oprócz wypełnionego wniosku. W przypadku składania wniosku na pierwsze dziecko wniosek musi być poparty załącznikami dokumentującymi sytuację dochodową rodziny.