Strona główna » Na bieżąco » Aktualności / wydarzenia » Archiwum » 2016 » Kwiecień
Bądź na bieżąco z informacjami z Jarosławia, zostaw nam swój e-mail:

Aktualności / wydarzenia

Pierwsze spotkanie Miejskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego

W piątek 1 kwietnia br. w Sali Narad Urzędu Miasta Jarosławia odbyło się pierwsze posiedzenie Miejskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego, powołanej przez burmistrza Waldemara Palucha. Radę tworzy 12 członków, w tym 3 przedstawicieli burmistrza, 3 przedstawicieli Rady Miasta Jarosławia oraz 6 przedstawicieli organizacji pozarządowych. Kadencja organu trwa 3 lata. W jego skład weszli: Marta Batiuk, Ewa Bednarczyk, Beata Duliban, Zbigniew Hanas, Iga Kmiecik, Mariusz Mituś, Rafał Młynarski, Michał Muzyczka, Piotr Pajda, Marek Puzio, Tadeusz Słowik oraz Agnieszka Wywrót.
I spotkanie prowadził zastępca burmistrza Wiesław Pirożek | Fot.  Małgorzata Młynarska
I spotkanie prowadził zastępca burmistrza Wiesław Pirożek
Fot. Małgorzata Młynarska
Współprzewodniczącym został wybrany Zbigniew Hanas
Współprzewodniczącym został wybrany Zbigniew Hanas
Zastępca burmistrza wręczył członkom Rady akty powołania na kadencję 2016-2019
Zastępca burmistrza wręczył członkom Rady akty powołania na kadencję 2016-2019
Drugim współprzewodniczącym Rady został wybrany Mariusz Mituś
Drugim współprzewodniczącym Rady został wybrany Mariusz Mituś
Sekretarzem Rady została Agnieszka Wywrót
Sekretarzem Rady została Agnieszka Wywrót

Pierwsze posiedzenie prowadził zgodnie z regulaminem przedstawiciel burmistrza -  zastępca Wiesław Pirożek. Rada dokonała wyboru dwóch Współprzewodniczących, którzy będą kierować jej pracami. Zostali nimi - z ramienia organizacji pozarządowych Mariusz Mituś, z urzędu natomiast Zbigniew Hanas. Sekretarzem Rady została Agnieszka Wywrót.

Członkowie rady mieli okazję pierwszej wymiany pomysłów, spostrzeżeń i ogólnego przedstawienia możliwego zakresu działań nowopowstałego organu, który ma pełnić rolę konsultacyjną i opiniodawczą w zakresie działalności pożytku publicznego w mieście.

Zgodnie z przedstawionym na posiedzeniu projektem regulaminu zadaniem Rady ma być m.in.:

  • wyrażanie opinii na temat projektów strategii rozwoju gminy,
  • opiniowanie projekty uchwał i aktów prawa miejscowego dotyczących sfery zadań publicznych oraz współpracy z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art.3.ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tj. Dz.U. z 2014 r. poz. 1118 z późn.zm), w w tym programów współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w ustawie,
  • wyrażanie opinii w sprawach dotyczących funkcjonowania organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ww. ustawy,
  • udzielania pomocy i wyrażanie opinii w przypadku sporów między organami administracji publicznej a organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy;
  • współpraca przy przygotowaniu projektu Programu Współpracy Miasta z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ww. ustawy itp.

Rada będzie się spotykała w miarę potrzeb, jednak nie rzadziej, niż raz na kwartał.

Kancelaria Burmistrza Miasta
(04.04.2016 | aktualizacja 04.04.2016 13:21)
Archiwum
Grudzień 2024
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31