Poza utrzymaniem przejrzystych zasad naboru, ta forma rekrutacji pozwoli Państwu na bieżące śledzenie poszczególnych etapów prowadzonego postępowania od jego rozpoczęcia aż do całkowitego zakończenia, ponadto dostarczy Państwu szczegółowej informacji edukacyjnej o placówkach w jednym miejscu (platforma naborowa).
Rekrutacją elektroniczną na rok szkolny 2016/2017 do klas pierwszych szkoły podstawowej objęte są dzieci urodzone w roku 2009 (w przypadku jeśli nie rozpoczęły jeszcze edukacji szkolnej) oraz dzieci urodzone w roku 2010, jeśli rodzice podejmą taką decyzję.
Warunkiem przyjęcia dziecka sześcioletniego do klasy pierwszej szkoły podstawowej od 1 września 2016 r. jest korzystanie przez niego z wychowania przedszkolnego w roku szkolnym 2015/2016 albo posiadanie opinii o możliwości rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej, wydaną przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną.
Zgodnie z zapisami przepisów prawa o warunkach przyjęcia danego dziecka do wybranej szkoły podstawowej decydują następujące czynniki:
1. W szkole obwodowej kandydaci, ze względu na swoje miejsce zamieszkania, mają zapewnione miejsce w klasie pierwszej i przyjmowani są na podstawie zgłoszenia rodzica/prawnego opiekuna, bez uwzględniania kryteriów rekrutacyjnych. Jeśli więc rodzic zgłasza dziecko do szkoły obwodowej drukuje (lub wybiera ze szkoły) zgłoszenie, wypełnia i podpisane zanosi do szkoły - dziecko przyjmowane jest z urzędu.
2. Jeśli w roku szkolnym 2015/2016 dziecko uczęszcza do oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej, a rodzic zdecyduje, aby jego kontynuowało naukę w klasie pierwszej w tej samej szkole rodzic/opiekun prawny drukuje (lub wybiera ze szkoły) wniosek, wypełnia i podpisany zanosi do szkoły. W tym przypadku również dziecko przyjmowane jest do szkoły bez przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego.
3. W pozostałych przypadkach rodzic/opiekun prawny wypełnia wniosek w systemie elektronicznym, wybiera maksymalnie trzy szkoły podstawowe i podpisany wniosek zanosi do placówki pierwszego wyboru. Dziecko objęte jest rekrutacją elektroniczną.
Zgłoszenia dziecka do rekrutacji zgodnie z poniższym
harmonogramem
dokonać można za pośrednictwem platformy naborowej:
naborsp-kandydat.vulcan.net.pl/jaroslaw
Elektroniczny system umożliwia sprawne przeprowadzenie postępowania rekrutacyjnego, optymalne wykorzystanie miejsc, przeprowadzenie postępowania rekrutacyjnego z zastosowaniem jednolitych zasad i kryteriów.
Włączenie się w postępowanie rekrutacyjne musi nastąpić pomiędzy datą rozpoczęcia zapisów, a datą ich zakończenia, jednak:
-
data i godzina wprowadzenia danych dziecka do systemu
informatycznego,
- data i godzina wydrukowania wniosku,
- data i godzina złożenia wniosku w szkole,
- data i godzina zatwierdzenia wniosku
nie będą miały żadnego wpływu na przyjęcie
dziecka.
HARMONOGRAM REKRUTACJI
1-29 kwietnia - publikacja oferty edukacyjnej
szkół podstawowych oraz rejestracja kandydatów przystępujących do naboru,
16 maja, godz. 8.00 - publikacja listy kandydatów
zakwalifikowanych (lista kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych),
16-23 maja - potwierdzenie woli przyjęcia
przez rodziców w placówce zakwalifikowania,
25 maja, godz. 8.00 - publikacja listy kandydatów
przyjętych (lista kandydatów przyjętych
i nieprzyjętych).
REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA
30 maja-11 czerwca - rejestracja kandydatów przystępujących do naboru
uzupełniającego,
21 czerwca, godz. 8.00 - publikacja
wyników rekrutacji uzupełniającej (lista kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych),
21-24 czerwca - potwierdzenie
woli przyjęcia przez rodziców w placówce zakwalifikowania,
28 czerwca, godz. 8.00 - publikacja
ostatecznych wyników (lista kandydatów przyjętych i nieprzyjętych).
W załączniku znajdą Państwo zasady naboru oraz wykaz wszystkich ulic miasta Jarosławia wraz z przyporządkowanymi obwodami szkół podstawowych.