18 września 2017 r., na wniosek Burmistrza Miasta Jarosławia, Rada Miasta Jarosławia podjęła uchwałę w sprawie utworzenia Jarosławskiej Rady Seniorów oraz nadania jej statutu.
Ma to być grono reprezentujące mieszkańców w wieku powyżej 60 lat aktywizujące środowisko jarosławskich seniorów. Zadaniem rady będzie konsultowanie, doradzanie, opiniowanie, czy analizowanie projektów przygotowywanych przez Radę Miasta i Burmistrza, zwracanie uwagi na problemy tej grupy mieszkańców, ale też inicjowanie szeregu działań.
- Powstanie Rady Seniorów jest szansą dla osób starszych, by jeszcze aktywniej mogli uczestniczyć w życiu naszego miasta oraz włączyć się w życie samorządu. Chciałbym zapewnić tej grupie należyte wsparcie, by mogła w jak najlepszych warunkach reprezentować interesy i oczekiwania dojrzałych jarosławian. Gremium będzie naszym partnerem w planowaniu i podejmowaniu działań na rzecz seniorów. Zapraszam mieszkańców powyżej 60. roku życia , wyróżniających się działalnością społeczną, do współpracy - zachęca burmistrz Waldemar Paluch.
Zgodnie ze statutem, w skład rady seniorów wejdzie nie mniej niż 10, a nie więcej niż 15 osób - mieszkańców Jarosławia powyżej 60. roku życia. Swoich kandydatów od 20 października do 3 listopada br. mogą zgłaszać podmioty działające na rzecz osób starszych oraz co najmniej 5 mieszkańców spośród osób uprawnionych do wyboru Rady Seniorów. Wybory odbędą się 4 grudnia br.
Formularz zgłoszeniowy oraz wszystkie szczegóły znajdują się w zakładce
WYBORY DO JAROSŁAWSKIEJ RADY SENIORÓW
Członkowie Rady Seniorów będą powoływani na 4-letnią kadencję. Jest to praca społeczna, za którą nie otrzymuje się wynagrodzenia.
Formularz i oświadczenie kandydata dostępne są również w załączniku poniżej.