Jakie działania możemy podjąć, aby jeszcze lepiej rozwijać kompetencje kluczowe uczniów? Jakie cechy i umiejętności powinien posiadać absolwent jarosławskiej szkoły podstawowej? Jakiego kierunku zmian dla kompetencyjnego rozwoju ucznia XXI wieku potrzebuje oświata w Jarosławiu? Jaki powinien być nauczyciel XXI wieku uczący twoje dziecko? Jakie są mocne strony i zalety oświaty w Jarosławiu? - na te pytania odpowiedzi wypracowywali wspólnie uczniowie, ich rodzice i opiekunowie, nauczyciele i dyrektorzy szkół miejskich podczas debaty poświęconej „Kierunkom rozwoju edukacji w mieście Jarosławiu w myśleniu o uczniu XXI wieku", zorganizowanej przez Burmistrza Miasta Jarosławia Waldemara Palucha, którego reprezentował zastępca Dariusz Tracz.
Spotkanie odbyło się 26 czerwca 2018 r. w Szkole Podstawowej nr 1 im. św. Królowej Jadwigi i cieszyło się sporym zainteresowaniem. Uczestników przywitała dyrektor Wydziału Oświaty Urzędu Miasta Jarosławia Renata Chlebowska, a następnie zastępca burmistrza Dariusz Tracz. Warsztaty połączone z prezentacją na temat kompetencji kluczowych prowadziła Olga Gilewicz. Celem interaktywnego szkolenia było stworzenia
lokalnego planu podnoszenia jakości usług oświatowych oraz wspomagania
szkół w zakresie rozwoju kompetencji kluczowych uczniów w ramach projektu „
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów-
szkolenia i doradztwo dla JST w woj. podkarpackim".
Projekt realizowany jest na zlecenie Ministerstwa Edukacji Narodowej
przez Fundację Rozwoju Demokracji Lokalnej - Podkarpacki Ośrodek Samorządu
Terytorialnego. Kluczowym zadaniem projektu jest wsparcie szkoleniowo -
doradcze gmin w stworzeniu lokalnego planu podnoszenia jakości usług
oświatowych i wspomagania szkół - jako strategicznego dokumentu - planu
konkretnych działań wynikających z długoterminowej wizji rozwoju oświaty
i miejmy nadzieję, że ułatwi w przyszłości naszym uczniom poruszanie się
na rynku pracy poprzez rozwijanie kompetencji w zakresie technologii
informacyjno-komunikacyjnej, przedmiotów matematyczno-przyrodniczych, języków
obcych, nauczania eksperymentalnego, kreatywności, innowacyjności oraz pracy
zespołowej.