Świadczenie dobry start przysługuje na rozpoczynające rok szkolny dzieci do ukończenia 20. roku życia. Dzieci niepełnosprawne uczące się w szkole otrzymają je do ukończenia przez nie 24. roku życia.
Aby otrzymać wsparcie, należy złożyć wniosek. Może to
zrobić mama lub tato dziecka, opiekun prawny lub opiekun faktyczny dziecka, a w
przypadku dzieci przebywających w pieczy zastępczej - rodzic zastępczy, osoba
prowadząca rodzinny dom dziecka lub dyrektor placówki opiekuńczo-wychowawczej.
Gdzie złożyć wniosek?
Wnioski o świadczenie będą przyjmowane i realizowane przez te same instytucje,
które realizują obecnie świadczenie wychowawcze w ramach programu „Rodzina
500+". W Jarosławiu jest to Miejski
Ośrodek Pomocy Społecznej mieszczący się przy ul. Słowackiego 34.
Wzór wniosku znajduje się pod adresem: https://www.mpips.gov.pl/DobryStart/wzor-wniosku-o-swiadczenie
Kiedy rodzina
otrzyma wsparcie?
W przypadku wniosków złożonych w lipcu i sierpniu, rodziny wyprawkę otrzymają
nie później niż 30 września. W przypadku wniosków złożonych w kolejnych
miesiącach gminy będą miały maksymalnie 2 miesiące od dnia złożenia wniosku na
jego rozpatrzenie i wypłatę świadczenia. Złożenie wniosku o świadczenie dobry
start w lipcu i sierpniu to gwarancja wypłaty świadczenia nie później niż do 30
września.
Od 1 sierpnia wnioski można złożyć także drogą tradycyjną (papierową).
Ważne! Wniosek należy złożyć do 30
listopada.
Więcej informacji można znaleźć na stronie: www.mrpips.gov.pl/DobryStart
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerami telefonów: 16 624 89 20; 16 624 89 26 lub bezpośrednio w siedzibie MOPS w Jarosławiu, ul. Słowackiego 34, w godz. 7.00-15.00.