Procedura certyfikacji odbywa się raz na dwa lata. Oceniający biorą pod uwagę m.in.: godziny pracy w sezonie i poza sezonem, lokalizację i dojazd do punktu IT, dostępność materiałów promocyjnych, liczbę prowadzonych usług turystycznych oraz przygotowanie pracowników w tym: znajomość języków obcych i zakres udzielanych informacji, a także ich doświadczenie w pracy.
Cztery gwiazdki oznaczają, że placówka znajduje się w centrum miasta, przy głównej trasie turystycznej, jest właściwie i widocznie oznakowana, czynna minimum 6 dni w tygodniu i dostosowana dla osób niepełnosprawnych. Miejska Informacja spełnia także pozostałe wymogi. Świadczy szeroki zakres informacji regionalnej i ponadregionalnej, zapewnia płatne i bezpłatne materiały informacyjno-promocyjne i specjalistyczne oraz podejmuje samodzielne inicjatywy i prowadzi badania ankietowe. Pracownicy jednostki wyróżniają się profesjonalizmem, otwartością dla turystów, zaangażowaniem w inicjatywy własne oraz promocję walorów turystycznych Jarosławia.
Certyfikacja Informacji Turystycznej w Polsce została wprowadzona w 2010 roku. Stanowi ona ważny element realizowanej przez Polską Organizację Turystyczną polityki zarządzania jakością standardu Polskiego Systemu Informacji Turystycznej. Jej celem m.in. tworzenie krajowej sieci standaryzowanych jednostek informacji turystycznej współpracujących ze sobą na poziomie lokalnym, regionalnym i krajowym, zapewnienie odpowiedniej jakości obsługi turystów przez jednostki informacji turystycznej, podejmowanie inicjatyw w tworzeniu i rozpowszechnianiu nowych produktów turystycznych.