W ramach finału projektu pn. „Cyfrowe uzależnienia" uczniowie wszystkich klas uczestniczyli m.in. w ciekawych warsztatach, quizie, konkursach, korzystali z fachowej pomocy trenerów Spice Gears Academy Podkarpackie, poznawali działanie pisaka 3D, czy prezentowali efekty swojej twórczej pracy - pomysłowe stroje robotów.
Tak relacjonuje wydarzenie SP nr 6 na portalu społecznościowym:
- (...) Każda klasa pod kierunkiem swoich wychowawców przygotowała działania, którymi podzieliła się ze swoimi kolegami i koleżankami. Uczniowie klas szóstych i siódmych uczestniczyli w warsztatach „Telefony w mojej głowie" z neuropsychologiem, Magdaleną Hadryś- Urbanik. W czwartych klasach został zorganizowany quiz nt cyberuzależnien „Jeden z ośmiu". Uczniowie klas piątych przeprowadzili „Sąd nad... fonoholizmem i cyberprzemocą", a w klasie ósmej odbyła się drama „Złapani w sieć - czy internet może być bezpieczny?". Młodsi uczniowie przygotowali montaż słowo-muzyczny, uczestniczyli w warsztatach „Sieciaki - nie daj się złapać w sieć" oraz byli uczestnikami warsztatów plastyczno-technicznych „Pudełkowe Roboty". Każdą klasę odwiedzili w tym dniu uczniowie w przebraniach robotów i zaprezentowali swój pomysłowy strój. Wykazali się niezwykłą kreatywnością, za co w każdej klasie zostali nagrodzeni gromkimi brawami. Uczniowie mogli również poznać zasady działania pisaka 3D, dzięki któremu można wyczarować prawdziwe „cuda". (...) Dodatkowo naszą szkołę odwiedzili trenerzy ze Spice Gears Academy, którzy pokazywali uczniom jak zbudować i zaprogramować robota oraz zachęcali do udziału w zajęciach z robotyki. W działania projektowe włączyła się cała społeczność szkolna. Na zakończenie turnieju i naszego projektu, goście oraz uczniowie szkoły otrzymali pamiątkowe medale. Był to niezwykły dzień. Mamy nadzieję, że wszystkie działania przyczynią się do zwiększenia świadomości na temat niewłaściwego korzystania z telefonów czy Internetu wśród dzieci i młodzieży. Pokażą również jak bezpiecznie korzystać z sieci i co robić, by nie wpaść w pułapkę cyberuzależnienia.