- W odpowiedzi na wniosek dot. podjęcia starań w celu likwidacji wysypiska śmieci w dzielnicy nr 7, wyjaśniam:
8.11.2005 r. przy współudziale p. Barbary Kończak - naucz. SP 7 dokonano przeglądu ustalonych przez uczniów "dzikich wysypisk". Miejsca te znajdują się w rejonie ul. Stawki, Kruhel Pełkiński, Batalionów Chłopskich i Dolnoleżajskiej. Charakter odpadów wskazuje na pochodzenie z gospodarstw domowych. Podjęto czynności w sprawie ustalenia stanu własnościowego nieruchomości, na których są odpady. Tut. organ podejmie działania zmierzające do ich usunięcia zgodnie z przepisami. W świetle ustawy o odpadach, władający powierzchnią ziemi jest posiadaczem odpadów znajdujących się na nieruchomości. W myśl ustawy wójt, burmistrz/prezydent miasta w drodze decyzji nakazuje posiadaczowi odpadów usunięcie ich wskazując sposób wykonania decyzji. W celu przeciwdziałania powstawaniu "dzikich wysypisk" na terenie miasta zostaną wzmożone kontrole posiadania liczby urządzeń do gromadzenia odpadów i umów na odbieranie tych odpadów. O sposobie załatwienia sprawy Burmistrz powiadomi pisemnie Radę Dzielnicy Nr 7 w Jarosławiu.
- Prośbę Pana dot. składów osobowych delegacji UM wyjeżdżających za
granicę od początku kadencji, traktuję w kategoriach wniosku o
udzielenie informacji publicznej. By jednak uczynienie zadość Pańskiemu
wnioskowi było możliwe, proszę o jego doprecyzowanie.
Opracowanie informacji o takim zakresie jaki zdaje się wynikać z wniosku, wiązać się będzie z koniecznością wykonania dodatkowej pracy, czego szerzej, jak sądzę nie muszę uzasadniać. Koszt tej pracy szacuję na 150 zł i niestety będzie go Pan musiał ponieść. Na przemyślenie i ewentualną zmianę wniosku (ewentualnie jego wycofanie) ma Pan 14 dni. - Poniższa tabela zawiera dane dotyczące średniego wynagrodzenia brutto (tj. płace zasadniczą, dodatek funkcyjny, dodatek za wieloletnią pracę, dodatek specjalny, w przypadku pracowników obsługi również premię) w poszczególnych wydziałach urzędu.
Nazwa wydziału | Liczba etatów | Śr. mies. wynagr. brutto na 1 etat |
---|---|---|
Organizacyjno - Administracyjny | 27 | 2 151,32 |
Gospodarki Przestrzennej Ochrony Środowiska, Przyrody i Ochrony Zabytków | 6 | 2 982,68 |
Dróg | 3 | 2 890,00 |
Inwestycji Miejskich | 3 | 3 775,33 |
Gospodarki Komunalnej | 16 | 3 004,61 |
Spraw Obywatelskich | 13 | 2 801,13 |
Urząd Stanu Cywilnego | 4,5 | 3 155,46 |
Biuro Prasowe | 2 | 3 195,00 |
Kultury, Turystyki i Promocji Miasta | 3 | 2 526,66 |
Edukacji i Kultury Fizycznej | 5 | 3 289,82 |
Straż Miejska | 16 | 2 303,03 |
Finansowy | 16 | 2 867,53 |
Monitorowania Bezpieczeństwa Miasta | 7,5 | 1 561,20 |
- Odpowiadając na interpelację dot. sprecyzowania kryteriów branych pod uwagę przy kwalifikowaniu osób pragnących zasięgnąć bezpłatnej porady prawnej w UM informuję, iż intencją autora programu "prawo dla każdego" (w ramach, którego udzielane są porady) było, aby służył on osobom niezamożnym, starszym, niezaradnym życiowo, których sytuacja materialna nie pozwala korzystanie odpłatnie z porad prawnych. Postanowienia programu, jego charakter i realizacja (oparte na zasadzie dobrowolnego świadczeniu tych usług przez prawników z terenu Jarosławia) nie przewidują jednak dokonywania jakiejkolwiek kwalifikacji osób zwracających się o uzyskanie bezpłatnej porady, uwzględniając wiek, status społeczny, stan zamożności. Prowadzenie takiej weryfikacji w moim przekonaniu wykraczałoby poza zapisy zawarte w treści programu. Jednocześnie pragnę poinformować Pana, że do dzisiaj wszystkie osoby zainteresowane bezpłatną poradą skorzystały z usług dyżurujących prawników.
- W odpowiedzi informuję, iż do dzisiaj (7 listopada 2005 r.)
ukazało się siedem numerów Biuletynu Informacyjnego Miasta Jarosławia o
łącznej liczbie stron 192. Zamieszczono w nich relacje z ośmiu sesji
RM, a także wystąpienia radnych. Jeden numer w całości poświęcony był
Ojcu św. Janowi Pawłowi II. W październiku z okazji Dnia Edukacji
Narodowej oraz w związku z Rokiem Oświaty przyjętym przez RM wydano
biuletyn podkreślający osiągnięcia uczniów, nauczycieli i omawiający
inwestycje oświatowe. Obecnie w trakcie realizacji jest wydanie
periodyku, gdzie są sprawozdania z czterech sesji RM.
Zarzut dot. zamieszczenia nieaktualnych informacji jest bezpodstawny, gdyż bardzo rzadko zdarza się, że podjęte na jednej sesji uchwały uchylane są podczas kolejnych sesji. Pragnę zapewnić Pana, że tak jak dotychczas będą publikowane informacje z posiedzeń Rady. Zgodnie z zasadami ustalonymi z Panem Przewodniczącym Marianem Januszem wszelkie wystąpienia radnych zamieszczane są po uzyskaniu akceptacji Przewodniczącego i stosownej adnotacji w tej sprawie. Zredagowane materiały przepisane na komputerze powinny być dostarczane do Biura Prasowego w terminie do 7 dni od zakończenia sesji.
Zastępca Burmistrza Miasta
Tadeusz Pijanowski
- Kanalizacja deszczowa przy ul. Grodzkiej wykonana została w ramach
zadania inwestycyjnego pn. "Remont ul. Grodzkiej w Jarosławiu". Koszt
inwestycji ustalono w wyniku przeprowadzonego przetargu
nieograniczonego. Kosztorys inwestorski, przedmiar robót i kosztorys
ofertowy nie rozgraniczają kosztów wykonania przyłączy kanalizacji
deszczowej do poszczególnych budynków. Ogółem podłączono 32 rury
spustowe przy pomocy 24. przyłączy (część rur spustowych z budynków
sąsiadujących podłączone są do przyłączy wspólnych). Ogółem koszt
wykonania przyłączy brutto wyniósł 15.919,06 zł, co daje średnią kwotę
w wys. 663,29 zł brutto.
Do wykonanej kanalizacji podłączono niżej wymienione budynki prywatne: Grodzka 3, 17, 19, 6,20 - 1,5 przyłącza (jedno wspólne z bud. sąsiednim), Grodza 5,7,8,10 - 1 przyłącze, Pozostałe budynki są w zarządzie spółki gminnej PGKiM Sp. z o.o. Uzasadnienie wykonania przyłączy zawarte zostało w piśmie z 11.10.2005 r. (publikowane w poprzednim numerze BI).Zastępca Burmistrza
Marian Muzyczka
Opracowany plan gospodarki odpadami dla Jarosławia na lata 2004-2015 przewiduje zadania strategiczne w gospodarce odpadami komunalnymi. Realizacja inwestycji pn. "Budowa nowego składowiska + zakup kompaktowy" przewidziano na lata 2004-2007, a jej koszt wynosi 13.000 zł. Zarząd Miasta Jarosławia pismem z 14.11.2002 r. upoważnił PGKiM Sp. z o.o. do występowania w imieniu Gminy Miejskiej o uzyskanie pozwolenia na budowę składowiska odpadów komunalnych. PGKiM posiada prawomocne pozwolenie na budowę przyłącza energetycznego oraz wodociągowego na potrzeby składowiska odpadów. 21.02.2005 r. PGKiM podpisało umowę z B.U.T. Ekotest dot. wykonania prac aktualizacji projektu budowlanego składowiska (Zakładu Zagospodarowania Odpadów) w Jarosławiu. W marcu 2005 r. podpisana została umowa przez przedsiębiorstwo z PROEKO celem opracowania Raportu Oceny Oddziaływania na Środowisko. Zgodnie z nowelizacją prawa ochrony środowiska, która weszła w życie 28.07.2005 r. postępowanie oceniające wpływ inwestycji na środowisko musi być przeprowadzone jako samodzielne (dotychczas jako część innych postępowań), a kończyć się decyzją o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia. Ustawa wskazała, że organem właściwym do wydania decyzji jest burmistrz. PGKiM złożyło więc w dn. 3.11.2005 r. wniosek o wydanie decyzji środowiskowej załączając sporządzony raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko. Przed wydaniem decyzji wymagany jest udział społeczeństwa. W tym celu Burmistrz poda do publicznej wiadomości informację o zamieszczeniu w publicznie dostępnym wykazie danych wniosku o wydanie decyzji oraz umożliwi składanie uwag i wniosków w terminie 21 dni. Jeżeli zaistnieje taka potrzeba będzie mógł przeprowadzić rozprawę administracyjną, otwartą dla społeczeństwa. Decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach należy uzgodnić z Państwowym Wojewódzkim Inspektorem Sanitarnym oraz Podkarpackim Wojewódzkim Inspektorem Ochrony Środowiska w Rzeszowie. Ponieważ uzgodnienia będą wydawane w trybie postanowienia, na które służy zażalenie, terminy uzgodnień mogą zostać wydłużone. Obowiązkiem burmistrza jest również ustalenie stron postępowania o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Zgodnie z Kpa od decyzji będzie możliwość wniesienia odwołania. Zakładając optymistycznie, iż na etapie wydawania postanowień i decyzji strony nie skorzystają z trybów odwoławczych, wniosek o wznowienie postępowania w sprawie udzielenia pozwolenia na budowę Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Jarosławiu, PGKiM będzie mogło złożyć do Starosty Jarosławskiego w styczniu 2006 r. Uzyskanie prawomocnego pozwolenia na budowę stanowić będzie platformę, na bazie której podjęte zostaną konstruktywne negocjacje w sprawie powołania zrzeszenia samorządów lokalnych, zainteresowanych składowaniem odpadów w Jarosławiu. Na tym też etapie zostaną wypracowane zasady finansowania budowy nowego składowiska. W br. podjęte zostały działania dot. wprowadzenia zakładanego w Planie Gospodarki Odpadami systemu zbiórki i unieszkodliwiania odpadów niebezpiecznych. W sierpniu 2005 r. PGKiM uzyskało decyzję Starosty Jarosławskiego na prowadzenie działalności w zakresie zbiórki, magazynowania i transportu odpadów niebezpiecznych. Z Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przekazano przedsiębiorstwu kwotę w wys. 10.000 zł na realizację przedsięwzięcia związanego z budową Gminnego Punktu Zbiórki Odpadów Niebezpiecznych przy ul. Reymonta (7.000 zł - koszty przystosowania istniejącego obiektu, 3.000 zł - koszty wyposażenia). Planowane rodzaje odpadów do zagospodarowania (w fazie początkowej) to m.in. świetlówki, lampy wyładowcze, termometry rtęciowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, baterie małogabarytowe, akumulatory wielkogabarytowe). Poźniej jest możliwość rozszerzenia asortymentu odpadów. PGKiM będzie od mieszkańców miasta odbierać odpady bezpłatnie i przekaże podmiotom mającym zezwolenia na odzyskiwanie i recykling. Rozliczenie kosztów utylizacji/recyklingu następować będzie na podst. Kart Przekazania Odpadów. W projekcie budżetu na 2006 r. zapewniono 28.000 zł ze środków z Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska na pokrycie kosztów utylizacji odpadów niebezpiecznych zebranych od mieszkańców Jarosławia i częściowych kosztów prowadzenia obsługi GPZON.
- Uprzejmie informuję, że do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego został złożony wniosek o skuteczne podjęcie działań w spr. wydania nakazu rozbiórki następujących budynków położonych w Jarosławiu:
- budynku mieszkalnego położonego przy ul. Benedyktyńskiej nr 3 - działka nr ewid. gruntów 2133,
- budynku mieszkalnego położonego przy ul. Zielonej nr 1 - działka nr ewid. gruntów 1903,
- budynku mieszkalnego położonego przy ul. Pruchnickiej nr 3 - działka nr ewid. gruntów 1977.
Zastępca Burmistrza
Tadeusz Pijanowski
W związku z Pana interpelacją informuję, że poinformowano Rejon Energetyczny w Jarosławiu o konieczności dokonania przeglądu oświetlenia w mieście przed zimą. Wykonuje go sukcesywnie z uzupełnieniem braków. W przyszłym roku budżetowym planowana jest poprawa stanu oświetlenia ul. B. Puzon i nawierzchni ulicy i chodnika. Zostanie wykonany też przegląd ul. Kraszewskiego z uzupełnieniem osprzętu oświetlenia.
Zastępca Burmistrza
Marian Muzyczka
Informuję, że zwiększenie środków finansowych w budżecie SP11 na wymianę drzwi wejściowych od strony podwórza obecnie jest niemożliwe, ze względu na brak wolnych środków w budżecie. Niemniej jednak w momencie pojawienia się dodatkowych środków, Pani prośba zostanie rozpatrzona.
Zastepca Burmistrza
Tadeusz Pijanowski
Informuję, że Powiatowy Zarząd Dróg w Jarosławiu przeznaczył na 2006 r. 150 000 zł na remont ul. Sienkiewicza i częściowo Głowackiego. Ul. Kilińskiego będzie romontowana w kolejności. Na ul. Sienkiewicza będzie nowa nawierzchnia i chodniki, z jednej strony chodnik zostanie zwężony. Obecnie po robotach związanych z remontem kanalizacji, wykonawca robót doprowadził nawierzchnię ul. Sienkiewicza do stanu poprzedniego; było to jego obowiązkiem. Odnośnie ul. B. Puzon informuję, że w roku budżetowym 2006 przewidziany jest remont całego chodnika, a o ile pozwolą środki finansowe, również nawierzchni ulicy. Nadmieniam, że ul. Baśki Puzon od Państwowej Szkoły Muzycznej do ul. Kraszewskiego wyłączona jest z ruchu kołowego - znaki zakazu ruchu. Ostatnio umożliwiono dojazd pojazdów kołowych do PSM od ul. Lubelskiej.
Zastępca Burmistrza
Marian Muzyczka