Udział w ogólnopolskiej akcji "Szkoła z klasą", której organizatorem była Gazeta Wyborcza i Centrum Edukacji Obywatelskiej, a patronat nad nią objął Prezydent RP Aleksander Kwaśniewski, wspólnie z Radą Pedagogiczną potraktowaliśmy jako kolejne wyzwanie. Realizacja zadań w ramach zgłoszonego akcesu była dla mnie możliwością zaprezentowania na forum szerszego środowiska koncepcji pedagogicznej wdrożonej już w pracę szkoły. Stąd też opis naszych działań edukacyjnych był realny i zmieniał się tylko pod wpływem procesu ewaluacyjnego. W szkole, którą kieruję, nauczyciele fascynują się tym, co robią, a to jest źródłem motywacji do skutecznej realizacji procesu pedagogicznego, który znacząco wpływa na aktywność twórczą społeczności uczniowskiej. Ludwik Hirszfeld powiedział, że "aby innych zapalać, trzeba samemu płonąć". To nauczyciele - pasjonaci są zatroskani w codziennej rzeczywistości szkolnej o wysokie kompetencje zawodowe, które przekładają się na innowacyjność pedagogiczną, realizację autorskich programów, przedsięwzięć edukacyjnych. Dzięki temu nasi uczniowie odnoszą liczne sukcesy naukowe, artystyczne i sportowe na form miasta, rejonu i regionu, co pozwala stwierdzić, że twórczy nauczyciel i zdolny uczeń mogą wspólnie zaistnieć. Wysoka umiejętność rozbudzania zainteresowań uczniów, odkrywanie "młodych" talentów, projektowanie sytuacji edukacyjnych, w których każdy uczeń może osiągnąć sukces sprawia, że nauka może być pozbawiona przymusu.
Mam pełną świadomość, że stosowanie w codziennym życiu szkolnym sześciu zasad "Szkoły z klasą" nie jest proste. Bo przecież niełatwo uczyć ucznia, który nie chce skorzystać z propozycji pracy nad własnym rozwojem. Niełatwo oceniać sprawiedliwie tak, by jednocześnie motywować wszystkich do nauki. Niełatwo również rozwijać umiejętności pracy zespołowej i budzić w uczniach wrażliwość na sprawy społeczne "małej" i "dużej" Ojczyzny. Niezwykle trudno pracować tak, aby każdy uczeń budował poczucie własnej wartości, a w szkole panował wzajemny szacunek najważniejszych podmiotów w edukacji. Zdaję sobie sprawę jak trudno wprowadzać uczniów w nowoczesny świat - internetu, komputerów, języków obcych, a przy tym pokazywać im bogaty świat kultury.
Niezwykle wysoko cenię pracę nauczycieli naszej szkoły, ich odpowiedzialność i troskę o rozwój każdego ucznia oraz wysiłek, jaki został włożony w realizację zadań, które pozwoliły zdobyć tytuł "Szkoły z klasą". Wyrażam jednak przekonanie, że jesteście Państwo dumni ze swych osiągnięć, które w sposób jednoznaczny budują niepowtarzalny wizerunek naszej szkoły.