Polska Organizacja Turystyczna rozpoczęła krajową kampanię poszczególnych regionów Polski pod wzgleędem atrakcyjności turystycznej. W dniu 2 września - jako pierwsze - swoje walory zaprezentowalo województwo podkarpackie. Na spotkanie do Centrum Multimedialnego "Foksal" w Warszawie przybyli: Podsekretarz stanu w ministerstwie gospodarki Malłgorzata Okońska - Zaremba, Prezes Polskiej Organizacji Turystyki Andrzej Kozłowski, Marszałek Województwa Podkarpackiego Bogdan Rzońca, Prezes Podkarpackiej Regionalnej Organizacji Turystycznej Jan Sołek. Konferencje prowadzili dziennikarze Polskiego Radia w Rzeszowie: Adam Głaczynski i Adam Dańczyszyn.
Zofia Krzanowska zachęcała do uczestnictwa w Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Dawnej "Pieśń naszych korzeni", który odbywa się w Jarosławiu w ostatnim tygodniu sierpnia: "Trzeba przyjechać do Jarosławia, by poznać niepowtarzalny urok, prawdziwy artyzm i profesjonalne wykonanie. Niezależnie od pogody i repertuaru na festiwalu nigdy nie pojawia się nuda ani rutyna". Ponieważ tegoroczna edycja odbyła się po raz 10-ty, przedstawiła krótką relację z najważniejszych wydarzeń w historii tych imprez. W jarosławskiej prezentacji wykorzystano zdjęcia zespołów, które wystąpiły w tym roku oraz utwory muzyczne włoskiego zespołu Micrologus. Temat wywołał duże zainteresowanie mediów, które mogły poszerzyć informacje o Jaroslawiu, dzięki przekazanym folderom promocyjnym.
Przedstawiciele prasy, radia i telewizji odbyli spacer po Rzeszowie i Przemyślu. Podczas prezentacji omówiono również zamki w Łańcucie, Krasiczynie i Baranowie, skansen w Sanoku, szlak architektury drewnianej, Bieszczady oraz uzdrowiska w Rymanowie i Iwoniczu. Przedstawiono też zasady funkcjonowania Zwiazku Gmin Turystycznych Pogórza Dynowskiego. Sceną z życia wojaka Szwejka zagrali aktorzy przemyskiego "Fredreum", zaś kompozycje kwiatowe z bibuły wykonywal Andrzej Kusz z Bóbrki. Na degustację potraw kuchni bieszczadzkiej zaprosiły członkinie Koła Gospodyń Wiejskich w Uhercach, a stół biesiadny przygotowały przedstawicielki Agencji Rozwoju Przemysłu S.A. zapraszajac do wizyty na zamku w Krasiczynie i Baranowie. Imprezie towarzyszyła wystawa prac twórców ludowych oraz fotogramy architektury drewnianej. Po zakończeniu prezentacji przeprowadzono konkurs wiedzy o regionie, którego nagrodami były bilety bezpłatnego 3-dniowego pobytu w Przemyślu i Krasiczynie dla kilku osób. Wszyscy dziennikarze otrzymali na pamiątkę drewnianego "ptaka - klepaka" - symbol Podkarpacia. Celem akcji jest promocja mniej znanych terenów. Polska Organizacja Turystyczna ogłosiła konkurs na najlepszy materiał prasowy, radiowy i telewizyjny promujący atrakcyjność miast oraz imprez kulturalnych i turystycznych. Zakończenie kampanii promocyjnej planowane jest w czerwcu 2003 r.