Kontynuacją rozpoczętej 2 września 2002 r. kampanii promocyjnej województwa podkarpackiego był objazd studyjny zorganizowany przez Podkarpacką Regionalną Organizację Turystyczną i Polską Organizację Turystyczną. Uczestniczyli w nim dziennikarze związani z turystyką: Barbara Tekieli - dodatek "Turystyka" - "Prawo i Gospodarka", Zdzisław Dołęga - dodatek "Turystyka" - "Gazeta Prawna", Ewa Słęcka - "Super Express", Ewa Adamiak "Świat kobiety" + dodatek "Turystyka" - "Gazeta Wyborcza" i Dominik Smaga - Radio "Eska". W dniach 19-22 września br. odwiedzili Baranów Sandomierski, Muzeum Budownictwa Ludowego w Kolbuszowej, Rymanów Zdrój, Przemyśl, Krasiczyn, Jarosław, Przeworsk, Łańcut i Leżajsk. Uczestniczyli w wycieczce po Bieszczadzkim Parku Narodowym oraz w obchodach Światowego Dnia Turystyki, który odbył się w Woli Michowskiej. Noc z soboty na niedzielę 21/22.09 i poranek niedzielny spędzili w Jarosławiu. Przy blasku pochodni zwiedzili Podziemną Trasę Turystyczną im. Feliksa Zalewskiego. Z zaciekawieniem obejrzeli stałą ekspozycję w Muzeum "Kamienica Orsettich". Podziwiali ratusz i kamieniczki na Rynku, zachwycali się obiektami sakralnymi oraz iluminacją Wzgórza Benedyktyńskiego. "Bardzo chciałam przyjechać do Jarosławia, by poznać ten niezwykły urok, o którym wiele opowiadała mi córka uczestnicząca w Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Dawnej" - zwierzyła się red. Ewa Słęcka. Do późnych godzin nocnych toczyły się rozmowy o atrakcjach Jarosławia, odbywających się w ciągu roku imprezach kulturalnych i sportowych, funkcjonujących galeriach, a także o organizowanych raz w miesiącu rajdach turystycznych. Zdzisław Dołęga z radością mówił o dzieciństwie i latach spędzonych w Jarosławiu, podziwiał odnowiony Rynek, pytał o kolegów z tamtego okresu. Wśród warszawskich gości prym wiodła p. Barbara Tekieli, która stwierdziła, że "Jarosław to taka perełka, którą trzeba wypromować, by wszyscy mogli ją poznać". Z niekłamanym entuzjazmem przedstawiciele mediów mówili, że zapamiętają ten wieczór nie tylko jako wycieczkę do pięknego miasta, ale jako spotkanie z ciekawymi i życzliwymi ludźmi. Należy podkreślić, że dziennikarze byli przygotowani do wizyty, znali historię i informacje o większości ważnych obiektów. "Małymi Powązkami" nazwali Stary Cmentarz. Zadawali wiele pytań o szlaki, kadrę przewodnicką i biura turystyczne, jak również o szczegóły dotyczące poszczególnych zabytków. Dziennikarzom towarzyszyli: Piotr Słaby i Daria Kałat z Biura Podkarpackiej Regionalnej Organizacji Turystycznej oraz Zofia Kasperek z Urzędu Marszałkowskiego.
Po zakończeniu trasy Wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej Wojciech Kodłubański napisał m.in. "Pragnę podziękować Panu Burmistrzowi za wzorowe przygotowanie pobytu dziennikarzy w mieście Jarosławiu. Przekonany jestem, że tego typu działania pozwolą Państwu i nam lepiej wypromować miasto Jarosław w kraju oraz - poprzez naszych 11 dyrekcji w USA i Europie - również za granicą".
"W imieniu wszystkich dziennikarzy biorących udział w zorganizowanym w dniach 19 - 22.09. 2002 r. wyjeździe studyjnym dla mediów pragnę złożyć najserdeczniejsze podziękowania za bogaty program oraz organizację wyjazdu" - napisała red. Barbara Tekieli - "Bardzo cieszy nas zaangażowanie władz województwa podkarpackiego w promocję regionu, który słynie nie tylko z pięknej przyrody, ale też unikalnych w skali światowej zabytków muzealnych i sztuki sakralnej. Na szczególne podziękowanie naszym zdaniem zasługują władze Jarosławia wraz z Burmistrzem Panem Janem Gilowskim, które w sposób szczególny i niekonwencjonalny pokazały swoje miasto dziennikarzom. Wierzymy, że nasze artykuły przyczynią się do propagowania wypoczynku na ziemi podkarpackiej, której piękny fragment mieliśmy okazję zobaczyć, za co jesteśmy bardzo wdzięczni". Natomiast w uwagach do Study Tour dodała: "Doskonale przygotowane materiały i prezentacja miasta w Jarosławiu. Począwszy od hotelu, a skończywszy na spotkaniu z władzami - super. Brawa dla ZOSI oraz organizatorów!!! Ważni są ludzie interesujący i zaangażowani, z takimi powinny być spotkania. Doskonały przykład Jarosławia oraz Jego Burmistrza, który w naszym przekonaniu nasze oczekiwania".
Słowa uznania skierował również Piotr Słaby: "W kampanii tej, tylko nieliczne miasta miały możliwość zaprezentowania swojego potencjału turystycznego: walorów, atrakcji, produktów turystycznych oraz infrastruktury. Wielkie zaangażowanie władz Miasta Jarosławia, uroczysta forma przyjęcia gości, staropolska gościnność i niezwykle atrakcyjne i profesjonalne zaprezentowanie Miasta wywarło bardzo pozytywne wrażenie na nas, jako organizatorach tego przedsięwzięcia, a szczególnie na dziennikarzach. Na podstawie opinii wyrażonych przez uczestników można wnioskować, że odzew prasowy i tym samym promocja Miasta Jarosławia będzie szczególnie wydatna. Ten sposób promocji jest szczególnie efektowny i powszechnie praktykowany w innych krajach, które zanotowały w ostatnich latach wzrost turystyki przyjazdowej. Dziennikarze zwrócili uwagę na znaczny potencjał turystyczny Podkarpacia, który przy odpowiedniej promocji będzie przynosił korzyści mieszkańcom, a co za tym idzie, gminom, miastom, województwu i całemu społeczeństwu".