W Urzędzie Miasta Jarosławia w grudniu 2005 r. rozpoczęto wdrażanie systemu zarządzania jakością PN-EN ISO 9001:2001, który ma na celu lepsze zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty samorządowej Gminy Miejskiej Jarosław i szerokie otwarcie się urzędu na problemy dotyczące całej społeczności. System zarządzania jakością spowoduje udoskonalenie dwustronnych metod komunikowania się z mieszkańcami Jarosławia. Sprawna organizacja i zarządzanie urzędem umożliwi efektywne wydatkowanie środków na realizację przyjętych planów i celów działania samorządu.
Zamiar wprowadzenia tego systemu powziął burmistrz Janusz Dąbrowski jeszcze w roku 2003. Jednak po przeanalizowaniu sytuacji techniczno - lokalowej urzędu zdecydowano, że najpierw należy poprawić stan techniczny, a następnie rozpocząć wdrożenie systemu zarządzania jakością ISO. W zawiązku z tym w październiku 2003 r. zainstalowano nową, cyfrową centralę telefoniczną umożliwiającą bezpośrednie rozmowy z konkretnym urzędnikiem. Wykaz numerów telefonów znajduje się na stronie internetowej Urzędu Miasta Jarosławia www.jaroslaw.pl. Dzięki zrozumieniu przez radnych Rady Miasta potrzeb dostosowania funkcjonowania urzędu do obowiązujących standardów i przyznaniu w budżecie miasta odpowiednich środków, wyremontowano zabytkową salę narad ratusza, zakupiono nowe meble i niezbędny sprzęt, przywracając tej sali secesyjny urok i reprezentacyjny wygląd. We wrześniu 2004 roku zmodernizowano i rozbudowano łączność komputerową, przyłączając zarówno do sieci informatycznej, jak i telefonicznej drugi budynek administracyjny mieszczący się przy ul. Rynek 6. Zakupiono też nowoczesny serwer sieciowy i system do obsługi urzędu. Od kwietnia 2003 r. do stycznia 2006 r. dokonano zakupu 72 dodatkowych komputerów wraz z urządzeniami towarzyszącymi (drukarki, skanery).
Na początku 2005 roku urządzono 4-stanowiskową kancelarię, gdzie we właściwych warunkach interesanci mogą składać dokumenty, dokonywać zakupu opłaty skarbowej, wypełniać dostępne druki i wnioski, uzyskiwać informacje o zakresie działalności urzędu i sposobie załatwienia spraw. Jednocześnie Urząd Stanu Cywilnego został przeniesiony do odnowionych i nowocześnie wyposażonych pomieszczeń administracyjnych w budynku przy ul. Rynek 6 (naprzeciw ratusza). Warto dodać, że na I piętrze UM urządzono salę operacyjną Wydziału Finansowego. Jest ona urządzona w sposób ułatwiający bezpośrednią komunikację między urzędnikami, a obsługiwanymi stronami. Wydłużono też godziny otwarcia kasy urzędu dla stron: od godz. 8.00 do godz. 15.00.
Te modyfikacje oraz zmiany organizacyjne w strukturze urzędu pozwoliły na rozpoczęcie procesu wdrożenia systemu zarządzania jakością. System PN-EN ISO 9001:2001 zwiększy zaangażowanie pracowników na wszystkich szczeblach i umożliwi wykorzystanie ich wiedzy i zdolności w profesjonalnej obsłudze mieszkańców Jarosławia. Zakończenie wdrożenia i gotowość certyfikacyjna przewidywane są na koniec lipca 2006 r.