Urząd Miasta Jarosławia z miastami partnerskimi: Michalovce (Słowacja) oraz Vyškov (Czechy) uczestniczyli w dniach 13-15 kwietnia br. jako wystawcy w 17. Krakowskim Salonie Turystycznym w Muzeum Narodowym w Krakowie, którego organizatorem jest Grupa A-05 Sp. z o.o. w Krakowie.
Patronat Honorowy nad turystycznym wydarzeniem objęli: Marszałek Województwa Małopolskiego, Marszałek Województwa Podkarpackiego, Wojewoda Małopolski, Prezydent Miasta Krakowa, Stowarzyszenie "Konferencje i Kongresy w Polsce", Prezes Organizacji Turystycznej, Małopolska Organizacja Turystyczna oraz Krakowska Izba Turystyki.
Po otwarciu salonu (13.04.) odbył się blok seminariów pt.: "Praktyczne rozwiązania w obszarze turystyki dziedzictwa na Bursztynowym Szlaku Greenways i Szlaku Zielony Rower - Greenway Karpaty Wschodnie", "Systemy Tourist Card - nowoczesny marketing regionalny", "Współpraca międzynarodowych profesjonalnych organizatorów konferencji".
Natomiast dnia 14.04. br. miało miejsce seminarium pt. "Podkarpackie Inspiracje" oraz szkolenie "Egzotyczny MIX, czyli co Konsorcjum Polskich Biur Podróży ma w swojej ofercie - szkolenie dla biur agencyjnych".
Krakowski Salon Turystyczny to największa w południowej Polsce cykliczna impreza turystyczna organizowana już od 1993 roku.
Targi stwarzają doskonałe warunki dla promocji atrakcji turystycznych regionów Polski i ich miejscowości. Jarosław oraz jego miasta partnerskie promowały się wzajemnie, co jest jednym z głównych celów przyświecających współpracy bilateralnej.
Urząd Miasta Jarosławia reprezentowany był przez władze miasta w osobach: Andrzeja Wyczawskiego - burmistrza Jarosławia, Stanisława Misiąga - zastępcy burmistrza oraz Mariana Kozłowskiego - zastępcy przewodniczącego Rady Miasta.
Urząd Miasta Michalovce reprezentowali: Mudr. Benjamin Bancej - zastępca burmistrza Michaloviec, Judr. Gabriel Dorič - zastępca przewodniczącego RM oraz Alena Jurcova - specjalista ds. ruchu turystycznego.
Z Urzędu Miasta Vyškova przyjechała delegacja w składzie: Roman Celý - zastępca burmistrza, Dagmar Nepeřená - członek Rady Miasta, Dana Bednářová - z Centrum Informacji Turystycznej w Vyškovie.
Już pierwszego dnia ekspozycja Jarosławia, Michaloviec i Vyškova przyciągała swoją bogatą ofertą wielu zwiedzających, którzy otrzymywali kilkujęzykowe materiały informacyjno-promocyjne Jarosławia w tym kalendarze, foldery. Ogromnym powodzeniem cieszyły się gadżety promocyjne w postaci: koszulek, długopisów-twisterów, kubków glinianych, podkładek pod myszy, pierników w kształcie serca i monety 2 zł. Wszystkie materiały promocyjne posiadały nadruk wizerunku kamienicy Orsettich (aktualnie siedziba muzeum) lub zawierały napis: "855. rocznica pierwszej pisemnej wzmianki" o Jarosławiu, która przypada właśnie w roku bieżącym.
Pracownicy Wydziału Kultury, Turystyki i Promocji Miasta zapraszali zwiedzających do Jarosławia. Wśród zainteresowanych można było spotkać wiele osób serdecznie mówiących o naszym mieście i jego okolicach oraz deklarujących chęć przyjazdu do nas w celach turystycznych.
Salon zgromadził 95 wystawców, z czego 83 krajowych oraz 12 zagranicznych, wśród których znalazły się urzędy: marszałkowskie, wojewódzkie, miast, gmin oraz starostwa powiatowe, stowarzyszenia gmin i powiatów, biura podróży, centra i stowarzyszenia turystyczne, przedsiębiorstwa uzdrowiskowe oraz przedstawiciele usług hotelarskich.
Zagraniczne firmy i centra podróży z Włoch, Węgier, Czech, Słowacji i Chorwacji prezentowały swoje oferty wakacyjne "Lato 2007". Na stoiskach można było dokonać degustacji potraw i nalewek regionalnych.
Podczas 3 dni targi odwiedziło ponad 5 tys. osób.
Organizatorzy przygotowali konkurs dla publiczności, gdzie nagrodami były m.in.: pobyty weekendowe w hotelach w pięknych zakątkach Polski, wycieczki autokarowe i przejazd kolejką wąskotorową, książki, itp.
Na uwagę zasługuje fakt, że w rankingu targów turystycznych organizowanych w Polsce Krakowski Salon Turystyczny zajmuje trzecie miejsce.